Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چطور مخاطب محتوا را مجاب به خرید کنیم؟

آیا تا به حال به تاثیر محتوای خود روی مخاطبانتان فکر کرده‌اید؟ چگونه با تولید محتوا آنها را متقاعد می‌کنید که برای خرید محصول یا خدمات اقدام کنند؟ متقاعدسازی زمانی اتفاق می‌افتد که شما پیامی را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید؛ که به راحتی در خاطر می‌ماند و به عنوان ایده‌ای تفسیر می‌شود که آنها را به اقدام وادار کند.

شناخت کاربران و تولید محتوا برای مجاب کردن آنها برای خرید

اگر پیام شما با مخاطب تعامل نداشته باشد به یاد نخواهد ماند. در نتیجه شما نمی‌توانید آنها را مجاب به خرید کنید. اینجاست که مدل احتمال متقاعدسازی وارد ماجرا می‌شود. این نظریه توسط کاچیوپو و ریچارد پتی توسعه یافته است و بیان می‌کند که دو مسیر ذهنی برای متقاعد کردن مخاطب وجود دارد:

اولین مسیر، مسیر مرکزی است. جایی که افراد با دقت گزینه های خود را می‌سنجند و آگاهانه و منطقی در مورد پیام بازاریابی فکر می‌کنند. این مشتریان قبل از اینکه تصمیم بگیرند محصول شما را بخرند یا نخرند، به دنبال توضیح بیشتر در مورد پیام شما هستند. بر استدلال‌ها و اطلاعات موجود در محتوای شما تمرکز می‌کنند. برای مثال، شخصی که به یک لپ تاپ چدید نیاز دارد، تا آنجا که ممکن است به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد محصول است. در مورد قیمت، عملکرد و قابلیت اطمینان دستگاه‌ها سرچ می‌کند. 

مسیر دیگر؛ مسیر پیرامونی است، که در آن افراد بر اساس اینکه چگونه پیام برای احساساتشان جذاب است تصمیم‌گیری می‌کنند. اینجاست که جذابیت پیام شما بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این افراد انگیزه لازم برای توضیح بیشتر در مورد پیام شما را ندارند. بنابراین برای ادامه دادن به فرایند متقاعدسازی به نشانه‌های جانبی خارج از نقاط اصلی فروش محصول (مانند اعتبار برند، طراحی حرفه‌ای و غیره) نیاز دارند. 

برای مثال، مصرف‌کنندگانی که فقط یک لپ‌تاپ جدید می‌خواهند، به جای تمرکز بر اطلاعات عملکرد، بیشتر بر نحوه نمایش تصویر محصول تمرکز می‌کنند.

سوالاتی که هنگام تولید محتوا برای مجاب کردن مخاطب برای خرید باید از خود بپرسید

حال سوال این است که چگونه مشتریان آگاه را مجاب کنیم و در عین حال کسانی را که به محصولات و خدمات ما نیاز دارند اما کمتر به خرید علاقمند هستند را درگیر کنیم؟

هنگام تولید محتوا برای وب سایت، کمپین یا شبکه‌های اجتماعی، مهم است که با در نظر داشتن هر دو نوع تصمیم‌گیرنده، مطمئن شوید که تا حد امکان محتوای شما جذاب است. با بولد کردن ویژگی‌های محصول یا خدمات خود و نشان دادن ارتباط محصول با مصرف کننده، محتوا برای تصمیم گیرندگان مرکزی جذاب خواهد بود. برای جذب تصمیم گیرندگان پیرامونی باید اطمینان حاصل کنید که محتوا خوب به نظر می‌رسد، حرفه‌ای نوشته شده است و با احساسات و نقاط درد مصرف کننده در ارتباط است. 

دفعه بعد که برای تولید محتوا اقدام می‌کنید، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا پیام محتوای شما واضح است؟
  • آیا ارتباط محصول شما با مصرف کننده به گونه‌ای به تصویر کشیده شده است که به راحتی قابل درک باشد؟
  • آیا محتوای شما آموزنده و چشم‌نواز است؟
  • آیا به اعتبار برند شما کمک می‌کند؟
  • آیا محتوای شما مخاطب را تشویق یا راهنمایی می‌کند تا اقدامی کند؟

چهار نوع تولید محتوا برای مجاب کردن خوانندگان برای خرید

بعد از اینکه مشتریان به محصولات شما علاقمند شدند (از طریق ثبت نام در خبرنامه؛ دسترسی به یک کتاب دیجیتال رایگان، یا از طریق شبکه‌های اجتماعی)؛ شما اعتمادسازی را شکل داده‌اید. آنها احتمالا آماده خرید هستند. برای اطمینان از اینکه این مشتریان، خرید را انجام می‌دهند باید محتوایی خاص را تولید کنید. هدف این محتوا این است که به مشتریان بالقوه اطمینان دهد که برای خرید تصمیم درستی گرفته اند.  

شما می‌توانید با ۴ نوع محتوای زیر مشتریان بالقوه را برای مجاب به خرید کنید. 

نمایش نظرات مشتریان در صفحات محصول

در هنگام تولید محتوا هر چقدر هم در مورد ویژگی‌های یک محصول توضیح دهید، مصرف‌کنندگان گوش نمی‌دهند و نظرات آنلاین و توضیحات مشتریان قبلی را مطالعه می‌کنند. این کامنت‌ها آنها را متقاعد می‌کنند که از یک محصول یا خدمات خاص استفاده کنند یا نکنند. 

بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط BrightLocal انجام شده است، ۹۲ درصد از مصرف کنندگان نظرات را مطالعه می‌کنند تا از کیفیت یک کسب و کار محلی مطلع شوند.

شما باید نظرات مشتریان خود را با افتخار در صفحات مختلف محصولات خود به نمایش بگذارید. به مشتریان اجازه دهید به شما امتیاز ستاره بدهند و همچنین نظرشان را در مورد محصولات و شرکت شما بنویسند. 

تولید محتوا برای محصول و ساخت فیلم 

تولید محتوای متنی برای محصولات کافی نیستند. مشتریان می‌خواهند محصولات را در عمل ببینند و بفهمند که واقعاً چگونه کار می‌کنند. بررسی‌های دقیق محصول و ویدیوها به مشتریان کمک می‌کند تا تصور کنند از محصولات شما استفاده می‌کنند و از آنها لذت می‌برند.

صفحات محصول سایتی را در نظر بگیرید که همه محصولاتش دارای ویدیو است و نحوه استفاده را به مشتریان نشان می‌دهند. با تولید محتوای ویدیویی می‌توانید آنها را مجاب به خرید کنید. 

ارسال ایمیل پیگیری و تخفیف

فرض کنید مشتری بالقوه وارد وب سایت شما شده، کالایی را در سبد خرید خود قرار داده و سپس به دلایلی تصمیم گرفته آن را رها کند. طبق گفته Shopify، ۶۷.۴۵ درصد از سبدهای خرید (قبل از اینکه مشتریان احتمالی فرصتی برای تکمیل داشته باشند)، رها می‌شوند. شما باید این مسئله را ردیابی کنید، و سپس برای مشتریان احتمالی ایمیل بفرستید. 

در سایت Shopify، می‌توانید نمونه‌هایی از ایمیل‌های موثر را بررسی کنید. به طور مثال، می‌توانید با تولید محتوایی جذاب به مشتری یادآوری کنید که برای تکمیل خرید خود اقدام کند و بعد با ارسال کد به او پیشنهاد دهید که در صورت اتمام فرایند خرید به او تخفیف می‌دهد. 

تولید محتوا برای صفحه سوالات متداول

شما باید با تولید محتوا برای صفحه سوالات متداول سایت خود، سیاست بازگشت کالا، ساعات کار، خدمات را توضیح دهید. این به مشتریان اطمینان می‌دهد که اگر در فرایند خریدشان مشکلی به وجود بیاید می‌توانند پول خود را پس بگیرند و یا محصول را عوض کنند. برای الهام گیری می‌توانید صفحه سوالات متداول سایت‌های ایرانی شناخته شده مانند دیجی کالا را بررسی کنید. 

جمع‌بندی

با تولید محتوای جذاب و گیرا می‌توانید مطمئن شوید که مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید و تبدیل شدن به مشتریان وفادار خواهند داشت. توجه به نیازها و احساسات کاربران در هنگام تولید محتوا به راحتی آنها را مجاب به خرید می‌کند.

منابع برای مطالعه بیشتر: