Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
محتوا و توجه به گوشه بازار

با تولید محتوا در گوشه بازار، خودتان را نجات دهید. آیا تا به حال ورشکست شده‌اید؟ دلیل عدم موفقیت‌تان چه بوده است؟ یا شاید برای سایت یا صفحه مجازی‌تان محتوا کم آورده باشید در این صورت به فکرتان افتاده محتوای بیشتری را تولید کنید؟ شاید هم بخواهید کسب و کارتان را رونق ببخشید. پاسخ همه این سؤالات به نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) بر می‌گردد. قبل از اینکه بخواهم اهمیت تولید محتوا و بازاریابی گوشه‌ای را برایتان توضیح بدهم، یک تعریف کوتاه از نیچ مارکتینگ خواهم داشت.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) یا بازاریابی گوشه‌ای، یعنی بازاریابی در بخشی‌های کوچکی از بازار که رقبای دیگر به آن توجه نداشته‌اند. خب حتماً می‌‌دانید مهمترین عامل در تولید محتوا و کسب و کار، برطرف کردن نیازهای مخاطبان است. برخی از این بخش‌های بازار کور هستند، به همین علت ممکن است از چشمان تیزبین‌تان دور بمانند.

حالا برویم سر اصل مطلب؛ اصلاً چرا نیچ مارکتینگ در تولید محتوا با اهمیت است؟ بسیاری از کسب و کارها می‌‌توانند با تمرکز بر روی این نقاط کور بازار، موفق شوند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. همچنین این شیوه در تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا با پایین‌ترین هزینه و رقابتی آسان تر، نسبت به رقبایتان، بازار هدفتان را در اختیار بگیرید.

چرا در تولید محتوا باید به گوشه بازارمان نگاه کنیم؟

در بحث تولید محتوا و در مواجهه با رقبایمان ناگزیر هستیم تا به گوشه بازارمان نگاه کنیم. رقبای بسیار قوی و بزرگی در حوزه کاری ما حضور دارند؛ کسانی که شاید فروش یک شبشان با فروش یک سال یا یک ماه ما برابری کند. مزیت گوشه بازار در مقابله با رقبای سرسخت این است که این بخش، نیازهایی دارد که شرکت‌های بزرگ  فرصت رسیدگی به آن را ندارند؛ زیرا نمی‌ارزد که وقت و هزینه خود را صرف این موارد کنند. این همان فرصتی است که ما می‌توانیم به نحو خوبی از آن استفاده کنیم و درآمد بسیار عالی داشته باشیم.

چرا شروع کسب و کار نیاز به نیچ مارکتینگ دارد؟

همان‌طور که عرض کردم شما در استارت هر شغلی نیاز دارید تا رقبای خود را بشناسید و در صورت لزوم آنها را کنار بزنید. رقبای بزرگ قطعاً انرژی زیادی از شما خواهند گرفت و حتی ممکن است شما را از گردونه رقابت حذف کنند. پس برای اینکه در بازار بمانید بهترین راه این است که گوشه بازارتان را بشناسید. زیرا شرکت‌ها و مدیران بزرگ این بخش را جدی نگرفته‌اند. آنها کند هستند و به‌علت بزرگی نهادهایشان چابکی و چالاکی لازم را برای رو به رو شدن با شما ندارند. آنها این بخش‌ها را ندیده‌اند و نمی‌توانند برای آن محصول تولید محتوایی خوب ارائه کنند. 

چه طور با تولید محتوا باید به گوشه بازارمان توجه کنیم؟

در تولید محتوا و نیچ مارکتینگ کلمات کلیدی بسیار مهم بوده و حکم موفقیت شما را دارند. شما باید روی کلمات کلیدی دقیق‌تر کار کنید و آنها را بهینه‌سازی کنید. در تولید محتوا باید روی کلمه‌ای کاملاً تخصصی کار کرده یا در بازار برگردید و محصولی را که تمرکز کمتری روی آن شده بیابید. مطمئن شوید که شخص یا اشخاص دیگری روی موضوع شما کار نمی‌کنند؛ مثلا اگر سایت یا فروشگاهی بر روی کیف و کفش تمرکز دارد، شما با جست و جو و ریزبینی می‌توانید روسری را در این بازار رونق دهید؛ زیرا روسری نیز در بازار پوشاک زنان در کنار کیف و کفش قرار می‌گیرد. این شیوه بازاریابی کاملاً مؤثر بوده و موفقیت آمیز است.

تولید محتوا برای موفقیت کسب و کار شما

اگر نیازمند تولید محتوا با کیفیت برای کسب و کارتان هستید، لولسا آماده خدمت رسانی به شما است. می‌توانید این خدمات را به صورت آنلاین و هم اکنون سفارش دهید.