Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
طراحی پرسونای مشتری
سفارش تولید محتوا تالیفی
هزینه تولید محتوا
محتوا نویسی بر اساس پرسونای مشتری

پرسونای مشتری تصویرخیالی از شخصیت ایده آل یا مشتری هدف است. محتوا نویسی بر اساس پرسونای مشتری و تدوین محتوا در چهار چوب علایق و نیازهای مخاطب باعث می شود مشتری از مطالعه محتوای شما لذت ببرد زیرا پاسخ سوالات خود را یافته است و نیازش با مطالعه مقاله شما برطرف شده است. با ما همراه شوید تا در ادامه مقاله با محتوانویسی براساس پرسونای مخاطب بیشتر آشنا شوید.

پرسونای مشتری به چه دردی می‌خورد؟

فرض کنید شما یک کلینیک کاشت مو دارید، تصمیم دارید تبلیغاتی برای کسب و کار خود راه بیندازید؛ بنابراین پیامک هایی با مضمون تبلیغات کلینیک مو برای افراد مختلف ارسال می کنید. پس از مدتی متوجه می شوید تبلیغات شما بازده مورد انتظار را نداشته است اما مشکل کار از کجاست؟ پس از بررسی مشخص می شود پیامک های تبلیغاتی اکثرا برای افرادی ارسال شده است که اصلا نیاز به کاشت مو نداشته اند!

شناخت خصوصیات مشتریان و محتوا نویسی بر اساس پرسونای مشتری موجب رفع نیاز مشتری خواهد شد به علاوه هزینه های صرف شده در راستای گسترش کسب و کارتان خواهد بود.

محتوا نویسی

توجه به پرسونای مشتری در محتوا نویسی چه تاثیر دارد؟

  • شناخت علایق و سلیقه مشتریان و انتخاب لحن مناسب برای محتوا
  • استفاده از یک استراتژی مناسب در محتوا برای تبلیغ محصول یا خدمات مربوط به کسب و کارتان
  • اثرگذاری بیشتر محتوا روی مخاطبان و رضایت مشتریان به واسطه رفع نیازشان
  • برنامه ریزی منسجم تر و هدفمند تر برای رسیدن به اهداف شرکت یا موسسه

چطور محتوایی بر اساس نیاز مخاطب بنویسیم؟

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. سلایق، عقاید، سبک زندگی و سایر مشخصات مشتریان خود را بشناسید.
  3. از نیاز های مشتریان خود باخبر باشید.
  4. محتوایی بر مبنای سلیقه ی مشتری و برطرف کننده نیاز های او بنویسید.

توجه به پرسونای مشتری، رمز موفقیت شما

بسیاری از افراد حتی نمی دانند مشتری هدف آنان کیست و برای چه کسانی محصول تولید می کنند! به طور کلی هر مشتری نیازهای خود را دارد. شناخت مشتری و نیازهایش مطمئنا برای محتوا نویسی هدفمند به شما کمک خواهد کرد. پس توجه به پرسونای مشتری را هرگز فراموش نکنید!