Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
محتوای آسمان خراش چیست؟

محتوای آسمان خراش (Skyscraper Content) چیست؟ چه ویژگی هایی باعث می شود تا یک محتوا را آسمان خراش بدانیم؟ این نوع محتوا چه فایده ای دارد؟ چه روش هایی برای ساخت این نوع محتوا وجود دارد؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات با من همراه باشید.

محتوای آسمان خراش چیست؟

به محتوای طولانی همیشه سبز (evergreen) که معمولا بالای ۱۵۰۰ کلمه است محتوای آسمان خراش می گویند. این نوع محتوا برای افزایش ترافیک سایت، دریافت بک لینک و بازنشر کاربرد دارد.

با اصطلاحاتی که در بالا گفته شد آشنایی کافی ندارید؟ به این مقاله‌ها مراجعه کنید:

خب حالا باید بدانیم که این تعریف در عمل چطور است. پس اولین مرحله آشنایی با خصوصیات محتوای آسمان خراش است.

اینفوگرافیک محتوای آسمان خراش چیست؟

محتوای آسمان خراش چه خصوصیاتی دارد؟

محتوای آسمان خراش خصوصیات مختلفی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنم:

  • طولانی است: یک محتوای آسمان خراش متنی طولانی است. معمولا باید یک محتوا بالای ۱۵۰۰ کلمه باشد که به آن آسمان خراش گفته شود.
  • همیشه سبز است: برای موضوعات و مطالب همیشه سبز محتوای آسمان خراش نوشته می شود.
  • اطلاعات کامل به مخاطب می دهد: محتوای آسمان خراش از آنجا که متنی بلند است، معمولا اطلاعات بسیار جامعی به کاربر می دهد. معمولا بیشتر موضوعات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در محتوای آسمان خراش گنجانده می شود.
  • باعث بهبود سئو سایت می شود: این نوع محتوا به جهت ارزشمند و طولانی بودن باعث بهبود سئو سایت می شود.

توجه: این خصوصیات باید همیشه در محتوای آسمان خراش وجود داشته باشد. در غیر اینصورت تنها با یک متن طولانی رو به رو هستیم.

چطور محتوای آسمان خراش بنویسیم؟

موضوع مناسب پیدا کنید: برای نوشتن محتوای آسمان خراش باید موضوعی را انتخاب کنید که قابلیت نوشتن طولانی را داشته باشد. توجه داشته باشید که فقط طولانی نوشتن مهم نیست، بلکه کیفیت محتوا هم مهم است.

باید موضوع ارزشمند باشد: همانطور که در مرحله قبل خواندیم این نوع محتوا باید ارزشمند باشد. زمان برای مخاطبین سایت بسیار مهم است. اگر محتوایی طولانی اما کم ارزش بنویسید، مخاطبین خود را از دست می دهید.

از انواع فرمت های محتوا در متن استفاده کنید: با توجه به طولانی بودن این نوع محتوا، بهتر است با فرمت هایی مانند ویدئو، اینفوگرافیک، تصویر و ... آن را تکمیل کنید. اگر تنها یک متن بسیار طولانی مقابل کاربر قرار بگیرد، خواندن آن دشوار خواهد شد.

مراحل تولید محتوای آسمان خراش

جستجو و یافتن فرصت ها: اولین مرحله پیدا کردن فرصت های مناسب برای تولید محتوای آسمان خراش است. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد. باید کلمات کلیدی مهم را پیدا کرده و بهترین ها را برای شروع انتخاب کنید.

لیستی از افراد یا سایت هایی که محتوا را بازنشر می دهند تهیه کنید: در این مرحله باید بدانیم با توجه به موضوعی که انتخاب کرده ایم، چه افراد و سایت هایی ممکن است محتوای ما را باز نشر بدهند؟ این کار به شما امکان می دهد تا با توجه به گسترده مخاطبینی که پیدا می کنید، محتوا بنویسید.

محتوایی بهتر بنویسید: اگر رقبا در موضوعی که انتخاب کرده اید محتوای آسمان خراش دارند، باید بهتر از آنها بنویسید. تلاش کنید از فرمت های مختلف محتوا استفاده کرده، واضح تر و کامل تر محتوا را بنویسید.

محتوا را تبلیغ کنید: محتوای آسمان خراش معمولا هزینه تولید نسبتا بالایی دارد. برای همین بهتر است با تبلیغ محتوا اثربخشی آن را زیاد کنید.

با مخاطبین خود ارتباط نزدیکتر برقرار کنید: اکنون که یک متن طولانی نوشته و تبلیغ کردید زمانی است که ارتباط نزدیکتری با مخاطب داشته باشید. معمولا این محتوا کامنت های زیادی دریافت می کند. تلاش کنید تا به تمامی سوالاتی که در کامنت ها مشاهده می کنید پاسخ دهید.

به روز رسانی کنید: پس از مدتی ارزش محتوا ممکن است کاهش پیدا کند. گاهی رقبا هم محتوای خودشان را تکمیل می کنند یا موضوعاتی است که در مرحله اول با آنها روبه رو نشده بودید. گاهی هم ممکن است سوالاتی از سمت مخاطبین مطرح شده باشد که پاسخ آنها را در متن اصلی نداده بودید. اکنون زمان آن است که محتوا را به روز رسانی کنید.

به جز مواردی که در بالا گفته شد، بهتر است رقبا را هم در طول زمان بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای خود را با محتوای آنها مقایسه کنید. همچنین گاهی ممکن است ایده هایی به ذهن رقبای شما رسیده باشد که آنها را فراموش کرده باشید. این پیشنهاد فقط برای محتوای آسمان خراش نیست. به صورت کلی برای نوشتن محتوا همیشه بهتر است رقبای خود را بررسی کنید. توجه کنید که مخاطبین سایت این رقبا را مشاهده می کنند و مقایسه می شوید. پس بهتر است خودتان ابتدا این مقایسه را انجام داده باشید تا به نقاط ضعف و قوتتان پی ببرید.

مزایای محتوای آسمان خراش

  1. محتوای آسمان خراش می تواند باعث افزایش تعداد بک لینک های سایت شود. با توجه به اینکه معمولا یک موضوع به صورت کامل در محتوای آسمان خراش مورد بررسی قرار می گیرد، یک منبع ارزشمند برای مخاطبین خواهد بود. همین موضوع باعث می شود تا سایت ها و وبلاگ های دیگر شما را به عنوان یک منبع معرفی کرده و بک لینک بدهند.
  2. محتوای آسمان خراش باعث بهبود سئو سایت می شود. این نوع محتوا علاوه بر بک لینک باعث افزایش ترافیک سایت می شود. استفاده از کلمات کلیدی مترادف و پوشش کامل کلمه کلیدی هم از دیگر مزایای این نوع محتوا در سئو سایت است.
  3. باعث بهبود جایگاه برند می شود. مخاطبین زمانی که با منبع قدرتمندی از اطلاعات روبرو می شوند، اعتماد بیشتری به آن سایت می کنند و این موضوع باعث بهبود جایگاه برند می شود.

اینفوگرافیک مزایای محتوای آسمان خراش

حالا شاید فکر کنید با وجود این مزایا همیشه بهتر است محتوای آسمان خراش تولید کنم. اما این تصور اشتباه است. در بخش بعدی برایتان می گویم که چه مشکلاتی در محتوای آسمان خراش وجود دارد.

چه زمانی از محتوای آسمان خراش استفاده نکنیم؟

یک محتوای آسمان خراش همیشه مفید نیست. برخی تصور می کنند که تمامی محتوای سایت را باید آسمان خراش کرد. اما این موضوع گاهی می تواند ضربه های سنگینی به سایت وارد کند. برخی از مشکلات محتوای آسمان خراش را در زیر برای شما می گویم:

مشکل در حسابرسی محتوا: حسابرسی محتوا برای موفقیت آن بسیار مهم است. زمانی که شما محتوای طولانی می نویسید، حسابرسی آن زمان بیشتر خواهد برد. اگر نتوانید این نوع محتوا را حسابرسی کنید، ارزش خود را از دست می دهد.

برای هر کلمه کلیدی مناسب نیست: به عنوان مثال فرض کنید به عنوان یک کاربر می خواهید جواب یک سوال ساده را بسیار سریع به دست بیاورید. خواندن یک محتوای طولانی ۲۰۰۰ کلمه ای برای یافتن جواب هر سوالی چندان خوشایند نیست.

استفاده نابه جا منجر به طولانی شدن مسیر مشتری می شود: باید در نظر داشت که نباید با استفاده نا به جا از محتوای آسمان خراش مسیر مشتری را طولانی کنیم. تصور کنید می خواهید یک محصول یا کالا را سفارش دهید و تصمیم خودتان را گرفته اید، ناگهان در زمان سفارش با متنی طولانی روبرو می شوید، چه احساسی دارید؟ ممکن است دچار شک شوید که باید این مطلب را بخوانم تا بتوانم سفارش را درست ثبت کنم. این اتفاق می تواند باعث شود بسیاری از کاربران از خرید صرف نظر کنند.

عدم امکان نوشتن متن طولانی برای هر کلمه کلیدی: برای هر کلمه کلیدی (کلمه کلیدی چیست؟) نمی تواند (نباید) از محتوای آسمان خراش استفاده کرد. طول مطلب با توجه به گنجایش کلمه کلیدی باید در نظر گرفته شود. اگر بخواهید برای کلمه کلیدی ای که گنجایش متن طولانی ندارد محتوایی آسمان خراش تولید کنید، احتمالا باید زیاده گویی نا به جا کرده و محتوایی بی ارزش تولید کنید. گاهی این موضوع باعث می شود تا یک حرف را بارها و بارها با زبان مختلف تکرار کرده و کاربر را خسته کنید.

نمونه محتوای آسمان خراش

چند نمونه محتوای آسمان خراش را در این لیست برای شما گذاشته ام. برای شناخت بهتر، این نمونه ها را مشاهده کرده و ببینید چطور ویژگی ها و خصوصیاتی که در این مقاله برایتان گفته شد در عمل پیاده می شود:

در ضمن، همین محتوایی که آن را مطالعه کردید، یک محتوای آسمان خراش محسوب می شود. تلاش کردم تا موضوع به صورت کامل بررسی شود، طول متن زیاد است و از گفتن مطالب غیر ضروری خودداری شده است. حالا نیاز هست که این محتوا همیشه سبز بوده و به روز رسانی و حسابرسی دائم داشته باشد که مثل همیشه این کار را انجام می دهم.

محتوا نویسی یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی است. اما انتخاب نوع و فرمت محتوا و طول آن هم باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. برخی افراد تصور می کنند فقط مهم متن است. اما همیشه اینطور نیست. الان شما می دانید که اصطلاحا محتوای آسمان خراش چیه؟ چه ویژگی هایی داره و چه زمانی باید از آن استفاده کرد. پس اگر نیاز هست یک محتوای آسمان خراش برای سایتتان تهیه کنید، همین الان دست به کار شوید.

اگر سوالی دارید، از بخش کامنت همین مقاله آن را از من بپرسید.

خدمات تولید محتوای آسمان خراش

اگر نیاز به تولید محتوای آسمان خراش دارید، ما در لولسا آماده خدمت رسانی به شما هستیم. تنها کافی است تا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و یک محتوای ارزشمند را از ما تحویل بگیرید.