نوشتن محتوای تاثیرگذار از مسائلی است که هر تولید کننده محتوا باید به آن توجهی ویژه داشته باشد. این روزها همه افراد در هر سن، جایگاه و شغلی که دارند به طریقی با محتوا سر و کار دارند! از دانش آموزان گرفته تا افراد مسن! افرادی که شغل آزاد دارند و یا کسانی که کارمند دولت هستند! شنیدن این جمله میتواند باعث شود شما تعجب کنید! اما در ادامه و با خواندن مطلب ذیل متوجه خواهید شد که حتی خودتان هم بدون این که اطلاع داشته باشید از محتواها استفاده میکنید. اما چطور؟ در ادامه این مسئله را به شما ثابت خواهیم کرد.
همانطور که اطلاع دارید امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی بسیار افزایش یافته است؛ وقتی در اینستاگرام یا وب سایتهای مختلف مشغول دیدن کلیپها و یا خواندن متنها هستید در واقع دارید از محتواها استفاده میکنید.
پس حتی خود شما الان در حال استفاده از یک محتوا هستید بدون آن که بدانید! پس شاید دقیقتر بخواهید بدانید که تولید محتوا چیست؟
اما سوالی که احتمالا در ذهن شما به وجود میآید این است که چه چیزی میتواند باعث شود شما جذب یکی ازاین محتواها شوید و بدون خستگی آنرا ادامه دهید؟ به عبارتی چه ویژگیهایی در محتوا باعث میشود شما به آن علاقهمند شوید؟ شاید به عنوان تولیدکننده محتوا این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد. ما در این مطلب قصد داریم پاسخ این سوال را برای شما مشخص کنیم و برخی از نکات را در باره این موضوع برای شما بیان کنیم.
چه عواملی باعث تولید یک محتوای تاثیرگذار میشود؟
1- تولید کننده یک محتوای تاثیرگذار باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسد: اولین گام این است که مخاطبان خودتان را به خوبی بشناسید. هنگامی که شروع به نوشتن یک متن میکنید بهتر است فقط گروه مخصوصی را مخاطب قرار دهید و به عبارتی فقط با آنها سخن بگویید. این کار باعث میشود مخاطب با شما ارتباط بیشتری برقرار کند و تاثیر سخن شما افزایش یابد.
2- از تصاویر جهت تاثیرگذاری بیشتر محتوا استفاده کنید: یکی از راههایی که میتوانید مخاطب را جذب متن خود کنید این است که با او ارتباط بصری برقرار کنید. این ارتباط میتواند از طریق تصاویر و یا کلیپها باشد. این کار باعث میشود کاربر خسته نشود.
3- طنز و شوخ طبعی را به کار ببرید: گاهی استفاده از اندکی چاشنی طنز میتواند باعث شود متن شما جذابتر شود و مخاطب ارتباط بیشتری با شما برقرار کند. پس به کار بردن طنز را جهت تولید محتوای تاثیرگذار فراموش نکنید.
4- به منظور تاثیرگذاری بیشتر محتوا داستان بگویید: از دوران کودکی بیشتر موضوعات را به صورت داستانی به ما میآموختند چرا که اثر گذاری داستان بیشتر است و مخاطب با آن راحتتر خواهد بود؛ بهتر است شما هم این کار را انجام دهید.
با رعایت موارد بالا و انجام کارهایی از این قبیل، محتوای شما جذابتر خواهد شد و تاثیرگذاری آن در مخاطب افزایش خواهد یافت.