Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت فروشگاهی
سفارش
هزینه
مشاوره رایگان
بررسی معماری اطلاعات تجارت الکترونیک

مانند هر وب سایت دیگری، موتورهای جستجو باید‬ چگونگی سازمان بندی محتوا را درک کنند‬ و با ساختار سازمان بخشی شده،‬ صفحات محتوای شما، صفحات مشخص بازرگانی الکترونیک‬ و حتی خود محصولات کاملا برای موتورهای‬ جستجو در هنگام گشت و گذار‬ در سایتتان قابل شناسایی میباشند‬.

به یاد داشته باشید که لینک‬ بیلدینگ داخلی برای درک موتورهای‬ جستجو از ساختار وب سایتتان اهمیت بالایی دارد.‬

معماری اطلاعات

معماری اطلاعات تجارت الکترونیک

وقتی که شما قدم در یک‬ فروشگاه در جهان حقیقی میگذارید‬ میبینید که بخشهای مختلفی دارد و‬ راهنماهایی برای آن تعبیه شده است‬ تا مردم بتوانند محصولات مورد نظرشان‬ را در قفسه ها پیدا کنند.‬ وب سایتها نیز از همین مفهوم استفاده میکنند‬ و برای درک ساختار از لینک گزاری شما استفاده می کنند‬. در بالای این سلسله مراتب، شما میتوانید دسته های مختلف‬ محصولی که میفروشید را مشخص کنید‬ و در آن صفحات دسته بندی،‬ شما میتوانید به محصولات یا زیر‬ دسته های دیگری لینک کنید.‬

به این صورت موتورهای جستجو میتوانند‬ بفهمند که چه چیزی را بفروشند و‬ چه دسته ای از محصولات در آن قرار دارند.‬ به این صورت شما میتوانید به‬ بهترین و مربوط ترین صفحات سایت دست یابید.‬ اگر کسی به دنبال کفش باشد، موتور جستجو‬ صفحه دسته کفش شما را نشان می دهد.‬

وقتی که به دنبال نوع مشخصی‬ از کفش باشند، سپس شما میخواهید که‬ به آن صفحه زیر دسته برای‬ آن نوع از کفش بروید‬ و اگر شما در حال نوشتن‬ شماره ی مدل و محصول مشخصی هستید‬ باید صفحه مناسب محصول بازگردد‬. وقتی که به صفحه محصول موردنظرمان‬ میرویم، باید به چند چیز توجه داشته باشیم‬. تمامی محصولات باید صفحه ی مخصوص‬ به خودشان را داشته باشند‬ و هر یک از آن محصولات باید محتوایی داشته باشند.‬

به این صورت هر محصول باید نام، عکس‬ توضیح، رنگهای مختلف، اندازه ها‬ و دیگر گزینه هایی همچون قیمت،‬ موجود بودن یا نبودن، و مشخصه های‬ دیگر مربوط به بازرگانی الکترونیک را داشته باشد‬. بالای محتوای صفحه ما قادر به‬ شناسایی این مشخصه ها هستیم‬. به ویژه وقتی که داده های‬ متا به کد اضافه میشوند‬ و البته فراموش نکنید که دسته بندی،‬ زیر دسته و صفحات محصولات را ‫در نقشه سایت‬ XML اضافه شده باشد.‬

همچنین شما میتوانید اهمیت نسبی هر‬ کدام از صفحات را ارزیابی کنید.‬ به این صورت موتورهای جستجو میفهمند که هر‬ صفحه از چه اهمیتی برخوردار است.‬ هر چه موتورهای جستجو جزئیات بهتری از‬ اطلاعات محصول تجارت الکترونیک را‬ از درون ساختار سایت، لینکهای درونی‬ و داده های متا شناسایی کنند‬ بیشتر به سایت شما اعتماد کرده و‬ تجربه ی با کیفیتی برای کاربران به وجود می آورند‬ و به این صورت بیشتر در‬ رقابت با دیگران به سایت شما مراجعه میکنند‬‬.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله‌های زیر مراجعه کنید:

منبع: فست سئو

نویسنده: علی عطازاده