مانند هر وب سایت دیگری، موتورهای جستجو باید چگونگی سازمان بندی محتوا را درک کنند و با ساختار سازمان بخشی شده، صفحات محتوای شما، صفحات مشخص بازرگانی الکترونیک و حتی خود محصولات کاملا برای موتورهای جستجو در هنگام گشت و گذار در سایتتان قابل شناسایی میباشند.
به یاد داشته باشید که لینک بیلدینگ داخلی برای درک موتورهای جستجو از ساختار وب سایتتان اهمیت بالایی دارد.
معماری اطلاعات تجارت الکترونیک
وقتی که شما قدم در یک فروشگاه در جهان حقیقی میگذارید میبینید که بخشهای مختلفی دارد و راهنماهایی برای آن تعبیه شده است تا مردم بتوانند محصولات مورد نظرشان را در قفسه ها پیدا کنند. وب سایتها نیز از همین مفهوم استفاده میکنند و برای درک ساختار از لینک گزاری شما استفاده می کنند. در بالای این سلسله مراتب، شما میتوانید دسته های مختلف محصولی که میفروشید را مشخص کنید و در آن صفحات دسته بندی، شما میتوانید به محصولات یا زیر دسته های دیگری لینک کنید.
به این صورت موتورهای جستجو میتوانند بفهمند که چه چیزی را بفروشند و چه دسته ای از محصولات در آن قرار دارند. به این صورت شما میتوانید به بهترین و مربوط ترین صفحات سایت دست یابید. اگر کسی به دنبال کفش باشد، موتور جستجو صفحه دسته کفش شما را نشان می دهد.
وقتی که به دنبال نوع مشخصی از کفش باشند، سپس شما میخواهید که به آن صفحه زیر دسته برای آن نوع از کفش بروید و اگر شما در حال نوشتن شماره ی مدل و محصول مشخصی هستید باید صفحه مناسب محصول بازگردد. وقتی که به صفحه محصول موردنظرمان میرویم، باید به چند چیز توجه داشته باشیم. تمامی محصولات باید صفحه ی مخصوص به خودشان را داشته باشند و هر یک از آن محصولات باید محتوایی داشته باشند.
به این صورت هر محصول باید نام، عکس توضیح، رنگهای مختلف، اندازه ها و دیگر گزینه هایی همچون قیمت، موجود بودن یا نبودن، و مشخصه های دیگر مربوط به بازرگانی الکترونیک را داشته باشد. بالای محتوای صفحه ما قادر به شناسایی این مشخصه ها هستیم. به ویژه وقتی که داده های متا به کد اضافه میشوند و البته فراموش نکنید که دسته بندی، زیر دسته و صفحات محصولات را در نقشه سایت XML اضافه شده باشد.
همچنین شما میتوانید اهمیت نسبی هر کدام از صفحات را ارزیابی کنید. به این صورت موتورهای جستجو میفهمند که هر صفحه از چه اهمیتی برخوردار است. هر چه موتورهای جستجو جزئیات بهتری از اطلاعات محصول تجارت الکترونیک را از درون ساختار سایت، لینکهای درونی و داده های متا شناسایی کنند بیشتر به سایت شما اعتماد کرده و تجربه ی با کیفیتی برای کاربران به وجود می آورند و به این صورت بیشتر در رقابت با دیگران به سایت شما مراجعه میکنند.
برای اطلاعات بیشتر، به مقالههای زیر مراجعه کنید:
- تولید محتوا فروشگاه اینترنتی
- سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی
- شش پیشنهاد برای پایین آوردن هزینه ها در زمان طراحی استراتژی فروشگاه اینترنتی
منبع: فست سئو
نویسنده: علی عطازاده