Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت فروشگاهی
سفارش
هزینه
مشاوره رایگان
نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

نماد اعتماد الکترونیک یکی از بهترین روش ها برای اعتماد سازی مخاطبین یک سایت و یا اپلیکیشن است. البته در نظر داشته باشید که دریافت آن اجباری نبوده و بدون داشتن نماد مشکلی برای سایت شما پیش نخواهد آمد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روند دریافت نماد اعتماد الکترونیک آشنا کنیم. پیش از اقدام عملی برای دریافت اینماد، توصیه می شود یک دور به صورت کامل مقاله را مطالعه کنید. برخی موارد می توانند به شما کمک کنند تا پروسه کار را سریعتر انجام دهید و میان مراحل بتوانید اطلاعات بخش های بعدی را سریع تر آماده کنید.

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک چندان پیچیده و سخت نیست. این مراحل شامل موارد زیر است که در ادامه تک تک آنها را با هم بررسی خواهیم کرد:

  1. راه اندازی سایت با توجه به اصول مورد نیاز نماد اعتماد الکترونیک
  2. قرار دادن محصول و یا خدمات بر روی سایت با قیمت
  3. ثبت نام در سایت اینماد
  4. درخواست دریافت نماد اعتماد الکترونیک در سایت اینماد و تکمیل فرم ها
  5. دریافت کد نماد اعتماد الکترونیک از سایت اینماد
  6. قراردادن کد نماد اعتماد الکترونیک در سایت

راه اندازی سایت برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

اولین مرحله برای اینکار داشتن یک سایت است. شما باید ابتدا یک سایت آماده داشته باشید که بتوانید برای آن نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید. پس ابتدا باید یک سایت مطابق با اصول مورد نیاز نماد اعتماد الکترونیک طراحی کرده باشید. توجه کنید که این اصول بسیار مهم هستند. اگر موارد درخواستی را رعایت نکرده باشید، پروسه دریافت بسیار طولانی خواهد شد. همچنین بدون دریافت این موارد هیچ گاه به شما نماد اعتماد ارائه نخواهد شد. برخی از این موارد شامل:

  1. وجود صفحه تماس با ما با اطلاعات تماس تلفنی و آدرس پستی
  2. باز شدن لینک های خارجی در صفحه جدید
  3. امکان ثبت نام و عضویت در سایت برای کاربران (برای بررسی سایت در enamad باید یک حساب کاربری برای اینماد بسازید)

این موارد ممکن است در طول زمان کم و یا زیاد شوند. اما رعایت آنها کاملا الزامی است. بدون رعایت تک تک موارد، اینماد به شما نماد اعتماد الکترونیک نخواهد داد.

قراردادن محصول و یا خدمات با قیمت در سایت

پس از راه اندازی سایت، اکنون باید محصول و یا خدماتی که قابل خرید باشند در وب سایت قرار دهید. توجه داشته باشید بهتر است حداقل ۵ محصول و یا خدمات داشته باشید تا روند کار شما سریع تر پیش برود. تمامی قیمت ها باید واقعی و به تومان و یا ریال باشند. همچنین کاربر سایت باید بتواند این محصول و یا خدمات را آنلاین سفارش دهد. پس از سفارش نیز باید یک فاکتور که در آن عنوان و قیمت خدمات و مجموع هزینه داشته باشد به کاربر نمایش داده شود.

ثبت نام در سایت اینماد

ثبت نام در سایت اینماد بسیار ساده است. تنها کافی است به آدرس enamad.ir مراجعه کنید و روی گزینه ثبت نام و دریافت اینماد کلیک کنید.  اگر تا کنون در این سایت عضو نشده اید در این مرحله با کلیک روی گزینه ثبت نام شروع کنید. بسیار توجه کنید که در این مرحله اطلاعات کامل و دقیق خودتان را وارد کنید. هر اشتباهی که در ارسال اطلاعات داشته باشید، در مراحل آتی برایتان دردسر ساز خواهد شد و اصلاح آن کار شما را به تاخیر می اندازد. پس با دقت و کامل اطلاعات درخواست را پر کنید. توجه داشته باشید که اگر پیش از شروع پر کردن و یا در زمان پر کردن فرم ها اگر سوال داشته باشید، می توانید به صورت تلفنی با مرکز نماد اعتماد الکترونیک که شماره آن در سایت enamad.ir موجود است تماس بگیرید و بدون هیچ گونه تردید مراحل تکمیل فرم را طی کنید. اما ما مراحل را یک بار به صورت خلاصه در زیر برای شما خواهیم گفت:

پس از ورود به سایت اینماد و رفتن به بخش ثبت نام و دریافت نماد به صفحه ورود می روید. اولین بار که وارد این صفحه می شوید باید ثبت نام کنید. لذا به مانند تصویر زیر روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اگر نماد برای یک سایت شخصی است، گزینه نوع شخصیت را روی شخص حقیقی - تبعه ایران قرار دهید. در صورت آنکه دریافت نماد برای شخص حقیقی نیست می توانید متناسب با نیاز سایر حالات را انتخاب کنید. ما در این نمونه برای دریافت نماد به صورت شخصی و برای اتباع ایران مراحل را ادامه می دهیم. برای سایر حالات نیز فرم مشابه است، البته ممکن است مدارک و اطلاعات دیگری نیز در جریان ثبت نام از شما دریافت شود. توجه کنید که باید این بخش را به دقت انتخاب کنید و ملاک نباید راحتی باشد. چرا که در مراحل آتی دریافت نماد با مشکل روبرو خواهید شد و مجبور به اقدام از ابتدا خواهید بود.

پس از انتخاب نوع شخص، فرم تغییر می کند. در این بخش، نام، نام خانوادگی، نام کاربری (بدون امکان تغییر)، کد ملی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و شماره موبایل از شما دریافت می شود. یک پسورد نیز باید انتخاب کنید و در بخش مربوط به رمز عبور وارد کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات این فرم بسیار مهم هستند و بهتر است در جای امن آنها را نگهداری کنید.

پس از تکمیل این فرم برای شما یک ایمیل از سوی اینماد ارسال می شود. در ایمیل یک لینک فعال سازی است که باید روی آن کلیک کنید تا ثبت نام شما تایید شود.

حالا ثبت نام شما در سایت اینماد تکمیل شده است. اکنون می توانید با مراجعه دوباره به سایت enamad.ir و رفتن به بخش ثبت نام و دریافت نماد با نام کاربری و پسوردی که در مراحل ثبل در این سایت ساختید وارد پنل بشوید.

اولین بار که وارد پنل می شوید ابتدا باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. از منوی سمت راست صفحه گزینه تکمیل اطلاعات را بزنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

یک منو زیر آن باز می شود به شکل زیر که باید روی گزینه تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

صفحه تغییر کرده و فرم اطلاعات نمایش داده می شود. اطلاعات این فرم را بسیار دقیق و کامل تکمیل کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از تکمیل فرم، روی گزینه ذخیره کلیک کنید. یک پنجره به نمایش در می آید که اگر اطلاعات ورودی صحیح باشند، اعلام می کند که اطلاعات شما به درستی ذخیره شده است.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اگر در مراحل به مشکل برخوردید و امکان ادامه کار نبود با کلیک روی گزینه کارهای در دست انجام می توانید علت بروز مشکل را پیدا کرده و آنرا بر طرف کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اکنون باید مدارک خود را بارگذاری کنید. برای اینکار در منوی تکمیل اطلاعات به بخش بارگذاری مدارک مراجعه کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

در این صفحه مدارک خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید تمامی مدارک الزامی نیستند و مجبور به ارسال آنها نمی باشد. البته هر چه مدارک شما تکمیل تر باشد، روند کاری سریعتر انجام خواهد شد. تصاویر مدارک را با کیفیت مناسب و قابل خواندن اسکن کنید. دکمه بارگذاری را بزنید، تصویر مدرک را از کامپیوتر خود انتخاب کرده و بارگذاری کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اگر بارگذاری به درستی انجام شود یک پیام که تایید بارگذاری را به شما اطلاع می دهد به نمایش در می آید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از بارگذاری تمام مدارک روی گزینه احراز اطلاعات کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

صفحه زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد:

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

در این صفحه مطابق دستور العمل، شماره موبایل و تلفن ثابت (شماره ای که در سایت بخش تماس با ما قرار داده اید) را تایید کنید.

پس از تایید شماره موبایل و شماره ثابت ممکن است تا چند دقیقه نمایش تایید آن در سایت زمانبر باشد. بهتر است از پنل کاربری خارج شده و دوباره وارد شوید و به بخش احراز اطلاعات مراجعه کنید تا اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات شما تایید شده است. اکنون ثبت نام شما تکمیل شده است.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

درخواست دریافت نماد اعتماد الکترونیک در سایت اینماد و تکمیل فرم ها

پس از ثبت نام در سایت اینماد، اکنون زمان ثبت درخواست دریافت نماد اعتماد الکترونیک است. برای اینکار ابتدا وارد حساب کاربری خودتان در سایت نماد اعتماد الکترونیک شوید، سپس در بخش کسب و کارها، برای سایت مورد نظر درخواست نماد را ثبت کنید. توجه داشته باشید که نماد اعتماد الکترونیک به یک سایت شما تعلق خواهد گرفت. لذا نمی توانید از آن بر روی سایر دامنه ها و حتی ساب دامین ها استفاده کنید. اگر چند سایت و یا چند ساب دامین دارید، باید تک تک برای آنها در سایت کسب و کار ثبت کنید. مراحل این بخش را نیز در ادامه مثل مرحله قبل بخش به بخش به شما آموزش می دهیم.

برای شروع دوباره وارد پنل اینماد بشوید (نام کاربری و رمز عبور قبلا ساخته اید). از منوی سمت راست گزینه کسب و کار را انتخاب کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

روی گزینه افزودن کسب و کار کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

فرم زیر برای شما نمایش داده می شود که اطلاعات مربوط به کسب و کار را باید دقیق در آن پر کنید. هر اشتباه شما در پر کردن فرم منجر به شکست ثبت نام شده و مجددا باید مراحل را طی کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از تکمیل فرم یک پیام به شما نمایش داده می شود که به معنی ثبت اطلاعات شما است.

حال باید از منوی سمت راست به بخش مدیریت کسب و کار مراجعه کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

در اینجا یک جدول به شما نمایش داده می شود. روی بخش انجام تایید فنی کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

یک صفحه به شکل زیر برایتان نمایش داده می شود.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

یکی از روش های اعلام شده را انجام دهید تا دامنه سایت شما تایید شود. بدون انجام این بخش مالکیت سایت شما تایید نخواهد شد و نمی توانید نماد اعتماد دریافت کنید. پس از تایید شدن این مرحله، باید لیست خدمات و مجوزها را انتخاب کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

چهار بخش برای شما نمایش داده می شود که بنا به محصولات و یا خدماتی که ارائه می کنید باید از میان لیست ها گزینه های صحیح را وارد کنید. توجه داشته باشید تمامی شاخه های فعالیت که امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیک هستند در این لیست وجود دارند. هر کدام از لیست ها با توجه به انتخاب مرحله قبلی تنظیم می شود. لذا ممکن است نیاز باشد چندین بار موارد لیست را تغییر دهید تا دقیقا بتوانید موضوع فعالیت را انتخاب کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از تکمیل روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

اگر خدمات مورد نظر شما نیازمند مجوز باشد، در مرحله بعد از شما درخواست بارگذاری مجوز خواهد شد که باید آپلود کنید. توجه داشته باشید که تمامی کسب و کارها نیازمند مجوز نیستند و تنها برای مواردی که الزامی است ارسال مجوز نمایش داده می شود.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

در مرحله بعد فرم نظر سنجی را باید تکمیل کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

یک فرم ساده برای شما نمایش داده می شود که باید حتما تکمیل شود.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از تکمیل گزینه ذخیره را بزنید تا اطلاعات ثبت شوند. حالا به بخش احراز اطلاعات کسب و کار مراجعه نمایید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

در این بخش باید ایمیل، شماره تلفن و آدرس کسب و کار تایید شود. هر سه مورد دارای راهنما هستند که به دقت باید مراحل آنرا انجام دهید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از تایید پرونده شما آماده ارسال برای کارشناس است. روی گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

یک پنجره باز می شو که در آنجا می توانید چک لیست مواردی که باید در سایت رعایت کرده باشید را مشاهده کنید و یا جهت ارسال به کارشناس دکمه تایید را بزنید. برای اینکه بررسی کارشناس ممکن است زمانبر باشد و اگر هر کدام از موارد چک لیست را انجام نداده باشید سایت تایید نشود و زمان کار طولانی شود بهتر است ابتدا چک لیست را بررسی کنید. انجام تمامی موارد چک لیست الزامی است.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اگر چک لیست کامل انجام داده اید دکمه تایید را بزنید تا پنجره ثبت به نمایش درآید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

اکنون سایت شما در حالت بررسی قرار دارد. باید صبر کنید تا کارشناسان نماد اعتماد الکترونیک آنرا بررسی و در صورت رعایت موارد تایید کنند. اگر موارد تایید نشده باشند اعلام نقص می شود و باید در بخش وضعیت چک لیست کسب و کار مواردی که باید اصلاح کنید به نمایش در می آیند. پس از اصلاح دوباره گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس را بزنید. بررسی کارشناسان ممکن است تا چندین روز زمانبر باشد.

پس از تایید کارشناس گزینه دریافت تعهد نامه به نمایش در خواهد آمد. روی آن کلیک کنید. تعهد نامه را دانلود کنید و پس از پرینت گرفتن امضا کرده و سپس اسکن کنید. سپس از بخش راهنمای ارسال مدارک فایل را ارسال کنید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

پس از ارسال و تایید مدارک وضعیت به در حال بررسی توسط مدیر تغییر خواهد کرد. اگر مدارک تایید شوند، پس از چند روز در لیست کسب و کارها بخش دریافت کد نماد مشاهده می شود. روی آن کلیک کنید و کد را در سایت قرار دهید.

نماد اعتماد الکترونیک و نحوه دریافت آن

تمامی مواردی که در بالا اعلام شده اند ممکن است زمانبر باشند. گاهی تایید مدارک و یا چک لیست ها و بررسی کارشناس به خاطر اطلاعات اشتباه بسیار طولانی می شوند. بهتر است تمامی مراحل را دقیق طی کنید. توجه داشته باشید که ظاهر سایت نماد اعتماد الکترونیک ممکن است در طول زمان دچار تغییرات شود. پس شما باید به روند توجه داشته باشید تا به ظاهر گرافیکی سایت نماد اعتماد. در طی این مراحل از شما مبلغی جهت دریافت نماد خواسته می شود. مبلغ به صورت آنلاین واریز خواهید کرد. توجه کنید که تمامی این مراحل را خودتان انجام دهید تا از قانونی تمامی موارد اطمینان حاصل کنید.

برخی افراد ممکن است برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک به جای شما مبالغی را درخواست کنند. به جهت اطمینان از طی شدن صحیح موارد و قانونی بودن روند، توصیه این هست که خودتان این کار را انجام بدهید. کلیه روندها بسیار ساده است. مرکز اینماد همواره پشتیبانی تلفنی بسیار خوبی به شما ارائه خواهد داد. هیچ کدام از مراحل کار تخصصی نبوده و هر فردی می تواند اینکار را انجام دهد. و مهمتر از همه، هیچ کس مانند شما اطلاعات دقیق کسب و کارتان را ندارد و ممکن است مدارک شما با مشکل روبرو شود.

در آخر اینکه کد نماد اعتماد الکترونیک را به صورت کامل در سایت قرار دهید. هیچ تغییری در کد ایجاد نکنید تا به درستی نمایش داده شود.