تولید محتوا، برای آن دسته از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت مشغول به فعالیت هستند، میتواند یک استراتژی بسیار کارآمد جهت رونق گرفتن باشد. محتوا ابزاری مناسب برای بازاریابی و تبلیغ محصول است. مدیر یک وب سایت با کمک این ابزار میتواند بازاریابی هدفمندی را دنبال نماید و با جذب مشتری به کسب و کار خود جهت ببخشد.
افرادی که میخواهند با کمک محتوا رنکینگ وب سایت خود را ارتقا دهند باید به پرسونای مخاطبین خود توجه نمایند. پرسونا به شناخت هر چه بیشتر مشتری و دستیابی به بازار هدف کمک خواهد کرد. این که پرسونا چیست و چرا در نوشتن محتوا باید به آن توجه نمود، موضوعی است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
پرسونا چیست؟
تولید محتوا نقش موثری در جذب مشتری دارد، اما این امر در صورتی اماکن پذیر است که بر روی مخاطبین مشخصی تمرکز شود تا بازار هدف به خوبی شناسایی گردد. پرسونا، در واقع با بیان خصوصیات و ویژگی کاربر اعم از سن، تحصیلات، اهداف و ... به شناسایی هر چه بیشتر مشتری کمک میکند. پرسونا، یک شخصیتی خیالیست که بر اساس هدف یک کسب و کار انتخاب میشود.
توجه به پرسونا در تولید محتوا
پرسونا در محتوا به مدیر یک وب سایت کمک میکند تا بهتر مخاطب خود را بشناسد و نیازهایش را برآورده نماید. پرسونا، فرایند تولید محتوا را به سمتی که در خور پاسخی خاص به مخاطب باشد هدایت میکند و موجب میگردد تا محتوا بر اساس نیاز، چالش و علایق مشتریان نوشته شود.
با استفاده از پرسونا میتوان عملکرد مشتری را مورد بررسی قرار داد و محصول یا خدمات را بر اساس نیاز مشتری ایجاد محتوا کرد. توجه نمودن به پرسونا، باعث ایجاد محتوایی کاملا هدفمند میگردد و دیدگاه مدیران را نسبت به مشتریان ایده آل خود دقیق تر میکند. با پرسونا میتوان نیاز مخاطبین را کشف و انتظار آن ها را با نوشتن محتوا برنامهریزی نمود.
برای اطلاعات بیشتر، خواندن مقالههای زیر را به شما توصیه میکنیم: