Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
مهم ترین نکات در نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نعمتی است که در قالب محتوا و از زبان دیگران، به یاری صاحبان کسب و کارها می رسد. ما در دنیای مملو از تبلیغات و پیشنهاد‌ها، یاد گرفته ایم که نابینا باشیم و برای آنکه فریب نخوریم تا حد توان مقاومت کنیم. ما حتی با شک و تردید به تبلیغات نگاه می کنیم و به دنبال هر روزنه ای برای خواندن دست کسب و کار مربوطه و اثبات مبالغه آمیز بودن تبلیغاتش هستیم. البته که اشتباه نمی کنیم و می دانیم هیچ ماست فروشی به ترش بودن ماستش اعتراف نمی کند.

چه می شود اگر تبلیغات را به صورت غیر آشکار، بی طرفانه و با تعامل بیشتر با مشتری و توجه بیشتر به نیاز او پیش ببریم؟ این کاری است که رپورتاژ نگاری برای صاحبان کسب و کارها انجام می دهد و اعتبار، آگاهی از برند و افزایش فروش را تسهیل می کند. در اینجا نکاتی برای نوشتن یک رپورتاژ خوب را برای شما بیان می کنیم.

مخاطب شناسی را در نوشتن رپورتاژ آگهی جدی بگیرید

باید بدانیم برای چه مخاطبی و حتی چه محصول و چه برندی قرار است رپورتاژ را ارائه دهیم. حتما تقسیم بندی درستی از مخاطبان خود با توجه به سن، شغل، درآمد، جنسیت، محل جغرافیایی، سبک زندگی، عقاید و ... داشته باشیم. در این صورت می توانیم محتوا را با لحن درست و نکات کاربردی متناسب با علایق مخاطب و البته در محل مناسب ارائه دهیم. محل های مختلفی مانند روزنامه و مجلّات، تلویزیون، رادیو، فضای دیجیتال ازجمله سایت، بازی های رایانه ای و اندرویدی و ... می تواند با توجه به بخش بندی مشتری درنظر گرفته شود.

برای اطلاعات بیشتر: پرسونا چیست؟

تیترهای جذاب و گیرا به کار ببرید

تیتر ابزار جذب مخاطب به محتوا است. مخاطبان قبل از هر عملی به تیترها دقت می کنند چراکه می خواهند بدانند قرار است با چه چیزی مواجه شوند. اگر تیترها دقیق و جذاب تهیه شوند مخاطب را تا انتهای مطلب نگه می دارد و این انتها جایی است که ما از او یک کنش درخواست می کنیم. در تیتر باید تناسب درستی بین جذاب بودن و اغراق آمیز نبودن برقرار کرد؛ چراکه هدف ما جلب اعتماد مخاطبان و ارائه یک راه حل واقعی برای مشکل آنان است.

برای مطالعه بیشتر: سئو سایت: انتخاب تیتر برای جذب ترافیک

در رپورتاژ آگهی داستان سرایی کنید

داستانی که مخاطب می خواهد آن را بخواند باید مرتبط با نیاز او و با قالب های احساسی، همذات پندارانه و صادقانه باشد. اگر می خواهیم اصالت برند در ذهن مخاطب نقش ببندد، بهتر است او را در این داستان از پیشینه و اصل و نسب محصول یا کسب و کار مربوطه آگاه کنیم. مخاطب در میان این داستان می فهمد که قرار نیست صرفا محصول را بخرد بلکه او خریدار یک تجربه مفید و یک راه حل است که ما با اطمینان در اختیار او قرار می دهیم.

در تهیه رپورتاژ آگهی مثل یک سرآشپز باشید

یک سرآشپز می داند که چه مقداری از هر افزودنی ای به غذای خود اضافه کند تا ترکیب آن ها بهترین طعم را خلق کنند. شما نیز باید از تصاویر با کیفیت و جذاب، اینفوگرافیک، ویدئوها و آمارهای شگفت انگیز آن هم در رسانه ای متناسب با مشتریان محصول خود استفاده کنید.

بهتر است فونت و سایز رپورتاژ را با محتوای معمول آن رسانه متفاوت کنید. متن محتوا را طولانی نکنید و نهایت در ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه رپورتاژ آگهی را تهیّه کنید و از این تعداد ۷۰ درصد را به محتوای مفید و جذاب و حداکثر ۳۰ درصد را به تبلیغ محصول اختصاص دهید. کلمات کلیدی را هم در تیترها و هم در بدنه محتوا به کار بگیرید.

برای مطالعه بیشتر: کلمه کلیدی چیست؟

مخاطب را به کار خاصی فرا بخوانید

بعد از آنکه مخاطب فرایند گفته شده را طی کرد به مرحله برآوردن نیاز خود و استفاده از راه حل ذکرشده بیش از همیشه نزدیک می شود. ما برای او پیشنهادی ارائه می دهیم که لحن آن می تواند لزوماً آشکار نباشد. یعنی لازم نیست حتماً از واژه خرید استفاده کنیم، می توانیم او را به لینکی فرابخوانیم تا تصمیم گیری و احتمال خرید او را افزایش دهیم. بهتر است پیشنهاد ما همراه با کوپن تخفیف یا مزایای خاصی باشد که مخاطب ارزش حاصل از مطالعه رپورتاژ آگهی را به خوبی احساس کند.

خدمات تولید محتوا رپورتاژ آگهی

در صورت نیاز به برون سپاری تولید محتوای رپورتاژ آگهی، می‌توانید آن را به لولسا بسپارید. برای آشنایی بیشتر با خدمات، مشاهده هزینه و ثبت سفارش به صفحه این خدمات مراجعه کنید: