Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت
نکات مهم برای شروع و ادامه کمپین ایمیل مارکتینگ تاثیرگذار

ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمند در ترغیب مخاطبان به برقراری ارتباط با محتوا کسب و کار شما به شمار می آید. جی میل به تنهایی دارای یک میلیارد کاربر در سراسر جهان می باشد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۳ میلیارد نفر معادل نصف جمعیت جهان، افزایش پیدا کند.

بدون شک دوران بهره جستن از ایمیل در بازاریابی هنوز هم به قوت خود باقی مانده است و نتیجه ی موثر گرفتن از آن کاری دشوار تر از قبل به حساب می آید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکاتی که به شما کمک می کند تا عملکرد موفقی در ایمیل مارکتینگ داشته باشید آشنا سازیم و از این طریق به شما بگوییم تا چگونه می توان در سال ۲۰۱۷ عملکرد خود را در بازاریابی از طریق ایمیل، بهبود ببخشید.

ایمیل مارکتینگ خود را بهبود ببخشید

ایمیل‌های خود را برای فهرستی از کاربران که انتظار دریافت پاسخ از آنها را دارید ارسال نمایید

اگر ایمیل شما دارای فهرستی از کاربرانی می باشد که کمترین فعالیت و تعاملی با شما دارند، بهتر است تا فرستادن ایمیل به آنها را متوقف کنید. چرا که هر زمان که شما ایمیل های خود را به فهرستی ارسال کنید که اکثر آنها ایمیل های شما را باز نمی کنند، این امر به شهرت دامنه (Domain Authority) شما لطمه وارد می کند و شانس برقراری ارتباط شما با سایر مشتریان بالقوه را از بین می برد. بنابراین فهرستی از کاربران فعالی که فکر می کنید باز کردن پیام شما برای آنها از شانس بیشتری برخوردار است تهیه نمایید.

دومین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟

پیش از فشردن دکمه Send هدف خود را از هر ایمیل مشخص سازید

زمانی که برای ایمیلی که قرار است برای افراد دیگر ارسال نمایید هیچ هدفی نداشته باشید، دریافت کننده پیام شما نیز متوجه هدف ایمیل نخواهد شد و آن را هرگز باز نخواهد کرد. بنابراین پیش از تولید پیام، هدف آن را برای خود مشخص ساخته و برای رساندن آن هدف در قالب یک پیام به مخاطب خود برنامه ریزی کنید.

هدف ایمیل ارسالی شما می تواند شامل پر کردن فرم تماس توسط کاربر، معرفی و یا دادن اطلاعات بیشتر در مورد سازمان و  کسب و کار شما و یا امکان استفاده از یک کد تبلیغاتی برای خرید در وب سایت شما باشد. 

برای موفقیت بیشتر این پیام ها از کلید های تعاملی مانند کلید call to action و یا لینک مرتبط به پیام در وب سایت استفاده نمایید.

خصوصی‌سازی و تست ایمیل های خود

خصوصی سازی ایمیل می تواند بسیار مفید واقع شود، به طور مثال در سال ۲۰۱۴ این نتیجه حاصل شد که ایمیل هایی که در عنوان آنها نام دریافت کننده نوشته شده است، بسیار بیشتر از ایمیل هایی که نام دریافت کننده در عنوان آنها وجود ندارد، خوانده شده است.

فرستادن ایمیل‌ها از یک حساب به خصوص

توجه داشته باشید که ایمیل ها را از یک حساب به اصطلاح noreply ارسال نکنید، با استفاده از یک حساب ایمیل که یک شخص واقعی قادر به پاسخ به ایمیل های مخاطبان شما باشد، تعامل بیشتری با کاربران خود داشته و موفقیت بیشتری در امر بازاریابی خود کسب خواهید کرد.

روزهای مختلف هفته را برای فرستادن ایمیل‌ها امتحان نمایید

از فرستادن ایمیل در روز هایی که تعداد ایمیل های ارسالی به کاربران بسیار زیاد خواهد بود، برای مثال روزهای شنبه در کشور ایران و یا روزهای سه شنبه در خارج از ایران به شدت اجتناب کنید، چرا که ممکن است پیام ارسالی شما لا به لای پیام های ارسالی دیگر به خوبی دیده نشود.

مخاطبان فعال خود را شناسایی نمایید

کاربرانی که فرم های ارسالی شما را پر کرده و آدرس ایمیل خود را نیز به شما ارائه می دهند، میزان مشارکت بالایی از خود نشان داده اند و با محتوا شما ارتباط برقرار کرده اند. بنابراین از این طریق شما کاربران فعال و هدف خود را می توانید تشخیص دهید. بنابراین از خرید لیست کاربران خودداری نمایید و کاربران واقعی که قصد دارند از محتوا شما استفاده کرده و با شما تعامل داشته باشند را جستجو کنید.

جلوگیری از فرستادن Graymail

شما ممکن است بی آنکه آگاه باشید، اسپم ارسال نمایید، چرا که تعریف اسپم تغییراتی پیدا کرده است. Graymail به ایمیل های خالی و بدون محتوا گفته می شود که از لحاظ تکنیکی اسپم لحاظ نمی شوند، چرا که دریافت کننده های آن اطلاعات خود را به شما داده اند، اما نکته ی اساسی که وجود دارد این است که آنها ایمیل شما را دریافت می کنند و باز نمی کنند. بنابراین میزان اشتراک آنها کم شده و شانس نادیده گرفته شدن پیام های بعدی نیز بالا می رود. بنابراین دقت کافی داشته باشید تا از ارسال این گونه پیام ها جلوگیری کنید.

اگر کاربران اشتراک خود را لغو کردند، نگران نباشید

شما نمی توانید انتظار داشته باشید تا همه ی کاربرانی که برای آنها ایمیل ارسال می کنید شما را بپذیرند، بنابراین از لغو اشتراک آنها ناراحت نباشد و خوشحال باشید که آنها پیام شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری نکرده اند، بلکه محترمانه به شما اعلام کردند که به محتوایی که شما تولید می کنید نیازی ندارند. بنابراین نگران این موضوع نباشید، اما در یافتن کاربرانی که شانس پذیرفته شدن شما توسط آنها بیشتر است دقت بیشتری به عمل آورید.

در صورت اسپم شدن توسط برخی کاربران به سرعت ارسال ایمیل را متوقف کرده و منبع شکایات را شناسایی کنید

اگر کاربران پیام شما را به عنوان اسپم اعلام می کند، این امر به شدت شهرت ایمیل شما را به خطر می اندازد و ممکن است شما را در لیست سیاه ایمیل قرار دهد. در این زمان شما تا پیدا کردن دلیل و یا دلایل اسپم شدن خود و رفع آنها باید ارسال پیام های خود را متوقف نمایید.

اگر کاربران باز کردن ایمیل شما را متوقف کردن به دنبال پیدا کردن دلیل آن باشید

اگر رتبه ی ایمیل شما در حال سقوط است، این به این معناست که شما انتظارات مخاطبان خود را فراهم نکرده اید و حتی باید برای نتایج بدتر نیز آماده شوید.  

زمانی که اظهار نارضایتی از اسپم کاربران یا لغو اشتراک در حال افزایش است، باید به سرعت این مشکل را با استفاده از بازخورد دریافتی حل کنید. امتحان از آدرس جدید استفاده کنید، تا ببینید شاید به این شیوه قادر خواهید بود میزان باز کردن ایمیل ها بهبود ببخشید

برای آشنایی بیشتر در زمینه‌ی ایمیل مارکتینگ در دوره‌های تخصصی مربوط به آن شرکت نمایید

با توجه به تاثیر گذاری ایمیل مارکتینگ در امر بازاریابی، برای کسب مهارت های بیشتر در این زمینه و رشد استراتژی قدرتمند تر به شما توصیه می شود تا از دوره های معتبر مربوط به بازاریابی پست الکترونیکی استفاده نمایید.

درباره موضوع خطی خود فکر کنید

توجه داشته باشید که تمامی خطوط نوشته های شما خوانا و قابل فهم بود و هدف شما را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. برای اطمینان از این موضوع بهتر است تا پیش از ارسال پیام، یکبار محتوا پیام را با صدای بلند برای خود بخوانید.

و در آخر به خاطر داشته باشید که با وجود اینکه بازاریابی از طریق پست الکترونیکی دشوار تر از گذشته گردیده است اما هنوز هم توانایی این را دارد تا بسیار موثر عمل کرده و شما را در کسب موفقیت های هر چه بیشتر یاری رساند.