Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ويژه
هزینه
نکات مهم نوشتن محتوای رپورتاژ

تولید محتوا به صورت رپورتاژ یک روش مناسب برای معرفی خدمات کاری و محصولات یک سایت است. کارشناسانی که در زمینه نوشتن محتوای سایت فعالیت می‌کنند، باید بتوانند با نوشتن محتوای جذاب، مخاطب را به خدمات یا محصولات سایت جذب کنند. متن رپورتاژ باید به گونه ای نوشته شود که فرد در نگاه اول بتواند اطلاعات مفید و قابل دسترسی را دریافت کند. نوشتن این سبک از محتوا  نیاز به دانش بالایی دارد تا به صورت حرفه‌ای نوشته شود. به همین علت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی نکات حرفه‌ای نوشتن محتوای رپورتاژ را برای کارشناسان محتوا بپردازیم.

تولید محتوا به صورت رپورتاژ مطابق با اصول سئو و خوانایی 

رپورتاژ یکی از روش‌های دریافت بک لینک است. بک لینک به عنوان یک راه مناسب برای بررسی اعتبار سایت توسط گوگل است. چنانچه اعتبار سایتی بالا باشد، گوگل مخاطبان بیشتری را برای سایت مورد نظر ارسال می‌کند. بنابراین کارشناسان سئو باید متن محتوای رپورتاژ را به گونه‌ای بنویسند که علاوه بر جذب مخاطب، باعث توجه گوگل به سایت مورد نظر شود. علاوه بر سئو، توجه به خوانایی محتوا، از نکات حرفه‌ای نوشتن محتوای رپورتاژ است. برخی از نکات مهم سئو و خوانایی که کارشناس سئو هنگام تولید محتوا باید به آن توجه کند عبارت است از: 

  1. در ابتدای متن باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود. 
  2. متن رپورتاژ حداقل از 1000 کلمه و 4 لینک تشکیل شود. 
  3. از کلمات کلیدی مرتبط و مترادف در طول متن استفاده شود. 
  4. در نوشتن محتوا از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده شود. 
  5. متن محتوا به زبان مخاطبان سایتی که رپورتاژ در آنجا درج می‌شود، نوشته شود.

نوشتن محتوا به صورت رپورتاژ مطابق با هدف سایت 

نوشتن محتوا به صورت رپورتاژ باید بر اساس اهداف اصلی سایت نوشتن شود. برای مثال چنانچه هدف از تولید محتوا فروش محصول باشد، کارشناس محتوا باید به توضیح جامع ویژگی‌های محصول بپردازد. هدف از رپورتاژ بازاریابی است. بازاریابی با محتوا نویسی باید به شکل محسوس انجام شود. در هنگام نوشتن محتوای رپورتاژ نباید اجباری برای خرید محصول یا استفاده از خدمات وجود داشته باشد.

کارشناس محتوا باید هدف اصلی خود از نوشتن رپورتاژ را ترغیب مشتری برای خرید محصول و استفاده از خدمات قرار دهد. در این محتوا باید اطلاعات جامع و سازماندهی شده به صورت کوتاه و مختصر برای مخاطب توضیح داده شود. نوشتن محتوا باید به شکلی انجام شود که مخاطب احساس کند در صورت استفاده از خدمات یا خرید محصول، یکی از نیازهایش رفع می‌شود.

منابع برای مطالعه بیشتر: