Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا سایت
تولید محتوا شبکه اجتماعی
وایرال چیست؟

پستی که شما به مخاطبانتان ارسال می کنید، ممکن است توسط آنها دوباره به اشخاص دیگر فرستاده شود. دست به دست شدن یک پست در فضای مجازی به نوعی به پخش شدن یک ویروس همه گیر مشابهت دارد. بدین طریق بازدید از محتوای تولید شده بسیار بالا می رود و این موفقیت برای تولید کننده آن محسوب می شود.

آشنایی با وایرال و معنی آن

در برخی موارد مخاطبان دست اول تولید کننده محتوا، تنها چند هزار نفر هستند، در حالی که بازدید از محتوا بیش از چند صد هزار و یا بیشتر می شود. به همین دلیل به محتواهایی که در اینترنت سریع پخش می شوند و افراد زیادی به آن دسترسی پیدا می کنند، محتوای وایرال (Viral) یا محتوای ویروسی می گویند.

ویروس یک محتوا به شیوه های مختلفی در فضای مجازی پخش می شود. یکی از روش ها به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی است که به آن به اصطلاح share می گویند. روش دیگر، بازنشر محتوا در سایر وب سایت ها است. ارسال کردن (Forward) محتوا به مخاطبان و دوستان یکی دیگر از روش های پخش ویروس محتوا است. البته برخی از محتواها به دلیل اینکه جذابیت بسیار بالایی دارند در سطح جوامع مختلف در مورد آنها بحث می شود و همین موضوع باعث می شود تا افراد زیادی از طریق جستجو محتوای ویروسی را بیابند. این محتوا می تواند به صورت متن، عکس و یا ویدئو باشد.

ویدئوهای وایرال اغلب در زمینه تفریحی، حرکات خنده دار، تریلر فیلم و حرکات ورزشی حرفه ای است. البته گاهی در زمینه سیاست نیز ویدئوهای ویروسی پخش می شوند که ممکن است اشتباه لفظی یک سیاستمدار درجه اول باشد و یا یک سخن مهم در یک موضوع جهانی که در هر حالت محتوا به یک محتوای وایرال تبدیل می شود. موضوعات بشر دوستانه را نیز می توان در این دسته جای داد. در وایرال مارکتینگ نیز بدون هزینه اضافی، پیام شرکت به سرعت در بین افراد جامعه پخش می شود و شرکت خیلی سریع به اهداف خود می رسد.

در پایان مطالعه مقاله زیر را حتما به شما پیشنهاد می کنم: