ویراستاری سئو محتوا، نقش بسزایی در بالا بردن ارزش محتوا را دارد؛ به طوری که امروزه برای ایجاد یک سایت و نوشتن یک محتوا، دارای جایگاه مهمی است. یک ویراستار سئو باید از خلاقیت و هوش بالایی برخوردار باشد تا بتواند هم ارزش سئو را در محتوا بالا ببرد و هم از کپی برداری جلوگیری کند. در ادامه بیشتر با این حرفه آشنا خواهید شد.
ویراستار محتوا کیست؟
هنگامی متنی نوشته میشود چون چشم به آن عادت کرده است نمیتوانیم ایرادهای آن را دقیق پیدا کنیم، اینجاست که ویراستار نقش مهمی را در محتوی متن ما پیدا میکند. این ویراستار میتواند غلطهای املایی و دستورهای نگارشی متن را اصلاح کند. در پروژههایی که چند نویسنده ی محتوا دارد و با توجه به این که هر نویسنده سبک مخصوص به خود را دارد، ممکن است محتوای به دست آمده نیز با مشکلهایی مواجه شود و یک ویراستار محتوای قهار میتواند به رفع ایرادهای این متن و محتوا کمک کند.
قطعا تیمهایی موفق هستند که از تعدادی افراد ماهر به حرفه خود تشکیل شده است. تولید یک محتوا هم از این امر مستثنی نیست، برای تولید یک محتوای خوب، تیمی لازم است که شامل نویسنده، گرافیست، مدیر پروژه و یک ویراستار ماهر باشد. در مجلههای اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، آموزشهای اینترنتی سایتهای اینترنتی و... شغل ویراستار سئو در تولید محتوا حائز اهمیت است.
ویراستار از کپی برداری و استفاده به عینه از محتوای وب سایت های دیگر جلوگیری میکند و به مقایسه قطعهای از متن در مقابل کل آن میپردازد. ویراستار کیفیت متن و محتوا را تضمین کرده و نکات اصلی آن را شفاف میکند.
ویراستار چگونه سئو را کنترل می کند؟
سئو (seo) به معنای بهینه سازی سایت بر اساس موتورهای جستجو است و یکی از موتورهای جستجوی مهم در ایران گوگل است.
زمانی که برای وب سایتی محتوا تولید میکنید، نوشتن و ویراستاری سئو موتورهای جستجو کاری حیاتی است. برای این کار کلمات کلیدی مخاطبان خود را شناسایی میکنند. شایان ذکر است که ممکن است لازم شود از نویسندگان آژانس های سئو کمک بگیرند. به کار بردن کلمات کلیدی مناسب در متن خود باعث بهینه سازی آن برای موتورهای جستجوگر میشود.
در واقع ویراستاری سئو فقط پیدا کردن کلمات کلیدی نیست، بلکه ویراستاران سئو میتوانند با معیارهای دیگر سئو این کار را انجام دهند. معیارهایی همچون تضمین اینکه لینکهای موجود در سایت شما به روز هستند، محتوای شما به طرز صحیحی تگ گذاری شده است و اینکه معماری سایت شما به خوبی در موتورهای جستجوگر قابل شناسایی است. در ویراستاری سئو تازه کردن محتوا در یک بازه زمانی فصلی، بسیار کار ساز است. این کار میتواند شامل یک بازبینی ساده محتوایی باشد تا اطلاعات ناصحیح، قدیمی و منسوخ شده را پاک کند. ویراستاران محتوا میتوانند موارد تازه ای برای محتوای شما ارائه دهند و محتوای شما را به فرم جدید تبدیل کنند.
ویراستاری سئو با کلمات کلیدی
کلمه یا به طور صحیحتر کلمات کلیدی، عبارات یا کلمات مهمی هستند که میبایست از آن ها در محتوای وب سایت خود استفاده کنیم تا آن وب سایت در هنگام جستجوی کاربر، در نتایج جستجو نمایش داده شود. به کار بردن کلمات کلیدی مناسب در محتوا باعث میشود که موتورهای جستجو راحت تر صفحه شما را پیدا کنند و کاربران بیشتری از وب سایت بازدید داشته باشند. اکنون چگونه این کلمات را پیدا کنیم؟ ابتدا پرسش هایی را برای خود حدس بزنید و با پاسخ به این پرسشها بهترین کلمه را پیدا کنید. به عنوان مثال احتمال اینکه کاربران از چه کلماتی برای پیدا کردن وب سایت شما در موتورهای جستجو استفاده کنند؟ مخاطبین وب سایت شما در کدام نقاط زندگی می کنند؟ با چه کلماتی محصول و یا خدمات شما توصیف می شود؟ و سوالاتی از این قبیل.
با پاسخ دادن به سوالات بالا میتوان لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید. و با ابزارهای کمکی همچون گوگل کیورد پلنر که در اختیار عموم است استفاده کنید تا بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. اما رقبای بسیاری برای شما هست که کلمات کلیدی شبیه، برای بالا بردن سئو خود استفاده میکنند. به این ترتیب باید از کلماتی استفاده کنید که رقیبان کمتری از آن استفاده کردند تا بتوانیم نتیجه مطلوبتری را حاصل کنید.
ویراستاری سئو با به کار بردن کلمات و عبارات طولانیتر سئو محتوا را بالا میبرد. زیرا کلمات کلیدی طولانیتر هدفمندتر است و با جابجا کردن کلمات در عبارت کلیدی موتور جستجوگر بهترین نتیجه را برای شما به دست میآورد. هر چند طولانی بودن کلمات کلیدی بلا مانع است اما ویراستار سئو با رعایت چگالی مناسب کلمات کلیدی نتیجه مطلوب تری را حاصل میکند.
نتیجه گیری
امروزه فراوانی محتوا در وب سایتها بسیار است. برای اینکه در این دنیای تولید محتوا عقب نمانید و از رقبا پیشی بگیرید رعایت اصول سئو الزامی است. در این زمینه ویراستاری سئو به کمک شما آمده و شما را به هدف مطلوب خود میرساند.