Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چرا تمرکز بر تولید محتوا مهم است؟

تاکید بسیار زیادی بر روی تولید محتوا از سوی بسیاری افراد شاهد هستیم. همه می گویند باید تولید محتوا داشته باشید تا موفق باشید. اما چرا باید بر روی تولید محتوا تمرکز کرد؟ آیا راه های کوتاه تر و بهتری برای این کار وجود ندارد؟ هزینه های تولید محتوا زیاد است، روش های کم هزینه تر چیست؟

تولید محتوا چیست

تولید محتوا پر هزینه است؟

تولید محتوا مانند هر کار دیگری هزینه های خود را دارد. اما این هزینه اگر درست صرف شود، به نسبت نتایج و سودآوری آن اصلا زیاد نیست. لذا اگر تولید محتوا با برنامه باشد، یک شیوه بسیار مناسب و پر سود برای جذب مخاطب است. به تولید محتوا باید مانند یک سرمایه گذاری نگاه کرد. اگر بخواهید کسب و کاری را شروع کنید و یا آن را تقویت کنید، بدون سرمایه گذاری امکان آن را خواهید داشت؟ قطعا این موضوع نا ممکن است.

پس تا به اینجا نتیجه گرفتیم صرف درست هزینه تولید محتوا و نگاه کردن به آن مانند یک سرمایه گذاری می تواند کمک کننده باشد. اما هنوز دلیل این موضوع که چرا تولید محتوا مهم است و باید روی آن تمرکز کرد را نگفته ایم. حتی در این مورد که شاید روش های جایگزینی وجود داشته باشد هم صحبت نکرده ایم.

روش‌های جایگزین تولید محتوا برای وب سایت

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این هست که نمی تواند بدون محتوا یک وب سایت راه اندازی کرد و منتظر نتیجه ماند. پس از آنکه کاربر وارد سایت می شود چه چیزی را باید ببیند؟ صفحه ای خالی؟ قطعا باید محتوایی (حال می تواند به صورت متنی، تصویری و یا ویدیویی باشد) را مشاهده کند. پس حداقلی از محتوا همیشه لازم است.

اما روش های جایگزین تولید محتوا برای سایت چیست؟ اگر کمی تخصصی تر نگاه کنیم این سوال دارای ایراداتی است. ابتدا این ایرادات را برای شما خواهم گفت تا با سوالی درست تر وارد بحث شویم.

جایگزینی برای چه منظوری است؟ برای اینکه از سئو نتیجه بگیریم یا برای آنکه محصول و یا خدماتی را معرفی کنیم؟ اگر قرار است محصول و یا خدماتی را معرفی کرده و فروش داشته باشید، راه جایگزینی وجود نخواهد داشت. آیا انتظار دارید که بدون یک تصویر، نام، حداقلی از محتوا اگر نباشد مخاطب از کجا باید بداند شما محصول یا خدماتی ارائه می کنید؟ شاید بهتر این باشد بگوییم معرفی محصول و یا خدمات خودش یک محتوا است. پس جواب سوال دوم را گرفتیم.

حال سوال اول که قصد از تولید محتوا دریافت نتایج سئو است را بررسی می کنیم. در این مورد اگر می خواهید در سئو نتیجه بگیرید، باید بدانید تنها روش تولید محتوا نیست. بله روش های دیگری هم وجود دارند. به عنوان مثال می توانید از ادوردز گوگل برای جذب مخاطب استفاده کنید. قادر خواهید بود تا با رپورتاژ آگهی، دریافت لینک و بنر و روش های مشابه کاربر را به وب سایت خودتان وارد کنید.

حتی توصیه می شود این روش ها را در کنار یکدیگر به کار ببرید و اگر توان مالی و نیروی انسانی آن را دارید، هیچ کدام را کنار نگذارید. اما به چند نکته مهم توجه کنید:

  1. ساختار وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  2. روش هایی مانند دریافت لینک، تبلیغات کلیکی و ادوردز کم هزینه تر از تولید محتوا نیستند.
  3. تولید محتوا مسیری است که اگر می خواهید به صورت پایدار و در طول زمان همواره نتیجه بگیرید، هیچ گاه نباید کنار گذاشت.
  4. بدون برنامه برای انجام این کارها اقدام نکرده و منابع مالی و انسانی خود را بهینه استفاده کنید.

پس اکنون می دانیم اگر قصد ما از تولید محتوا سئو هست، راه کار های دیگری هم برای نتیجه گیری در سئو امکان پذیر است. اما این راه کار ها بدون در نظر گرفتن تولید محتوا پایدار نبوده و هزینه هایی به مراتب سنگین تر بر روی دوش شما خواهند گذاشت.

گوگل و تولید محتوا

کافی است یک روز وقت خود را بگذارید و در وبلاگ و بخش های مختلف گوگل به بررسی بپردازید. این بررسی به شما نشان خواهد داد گوگل چقدر بر روی تولید محتوا تاکید کرده است. گوگل بارها و بارها اعلام کرده است تمرکز اساسی او بر روی تولید محتوا است. اما تولید محتوای ارزشمند، و در کنار این موضوع شناساندن درست محتوا به گوگل. اگر شما یک محتوای بسیار عالی بنویسید، اما ساختار وب سایت شما برای گوگل بهینه نشده باشد، نمی تواند به درستی محتوای شما را تشخیص دهد.

بسیاری از مخاطبین خود را از دست خواهید داد. پس حتما به ساختار وب سایت خود توجه کنید. به عنوان یک مثال ساده، داده های ساختار یافته را در نظر بگیرید. این موارد به گوگل نشان می دهند هر بخش از محتوا چه چیزی را بازگو می کند. مثلا کدام بخش عنوان مطلب است، قیمت محصول کدام عدد موجود در صفحه است؟ نام نویسنده و تاریخ انتشار آن را به گوگل نشان می دهید. البته شاید در اینجا جای مناسبی نباشد که بخواهیم در مورد داده های ساختار یافته صحبت کنیم، چرا که بسیار وسیع بوده و نیازمند چندین مقاله جداگانه است.

اما قصد از بیان تمرکز بر روی ساختار، دریافت نتیجه گیری بیشینه از گوگل بود. البته برخی افراد این اشتباه را می کنند که به ساختار بیش از محتوا تمرکز می کنند. اگر این کار را بکنید، خطایی بزرگ را مرتکب شده اید. ساختار قرار است به کمک محتوا بیاید تا گوگل آن را درست تر بشناسد. اگر تمرکز شما بر روی ساختار بیش از محتوا باشد، از مسیر منحرف شده اید و نتیجه للازم را کسب نخواهید کرد.

بسیار خوب است که از نویسنده محتوا در کنار یک متخصص سئو (سئو کار) استفاده کنید تا هر دو بخش را پوشش دهید. البته به هر فردی در این مسیر اعتماد نکنید. به عنوان یک تجربه شخصی یک مورد را برایتان می خواهم بیان کنم.

مدتی پیش، یک فرد برای تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت خود با من تماس گرفت. وب سایت او را دیدم و با هم گفتگویی داشتیم. وب سایت پر بود از محتوا هایی که می توانستند ارزشمند باشند. در طول مدتی که وب سایت را راه اندازی کرده بود، به افرادی نیز هزینه های بسیار هنگفتی به عنوان سئو کار پرداخته بود. اما وب سایت عملا هیچ نتیجه قابل مشاهده ای برای او نداشت. سئو کارهایی که این هزینه ها را از او گرفته بودند، پس از بررسی هایی که انجام دادم مشخص شد یا اصولا هیچ تخصصی در بهینه سازی نداشته اند و یا قصد داشتند به وب سایت ضربه بزنند. تولید محتوا نیز با آنکه بسیار زیاد انجام شده بود دارای ایرادات فراوانی بود.

ایرادات املایی فراوان، عدم ساختار درست، ویرایش نشدن و مشکلات فراوانی داشت. در نهایت کار ایشان را پذیرفتم، همان وب سایت و با همان محتوا، در کمتر از سه ماه، اکنون روزانه آنقدر بازدید و مشتری دارد، که دیگر فرصت یک گفتگوی کوتاه هم با این مشتری عزیز را ندارم.

تولید محتوا انجام شده بود، هزینه های سئو بیش از اندازه هم پرداخت شده بود، اما هیچ کدام از این دو اصولی نبودند. تنها با اصلاحات از وب سایتی که هیچ بازدیدی در روز نداشت، اکنون روزانه بال بر چند هزار بازدید و مخاطب وارد این وب سایت می شوند.

تولید محتوا و سئو

اگر شما هم مشکلات مشابه دارید، توانایی تولید محتوا، بهینه سازی ساختار را نداشته و یک متخصص سئو نیستید، می توانید از خدمات ما استفاده کنید. خدمات تولید محتوا، نگهداری سئو در کنار بهینه سازی ساختار وب سایت (سئو جوملا و سئو وردپرس) را می توانید از ما بخواهید.