چرا تولید محتوا مهم است و چرا باید هزینههای زیادی برای آن کرد؟ کسایی که تاحالا برای کسب و کارشون سایت یا شبکهاجتماعی نداشتن، معمولا براشون سوال میشه که چرا باید تولید محتوا بکنن؟ چرا تولید محتوا اینقدر مهمه؟ خب دو خط درباره موضوع مینویسن و مخاطب میفهمه! پس چرا بیشتر از دو خط بنویسیم؟ توضیحات زیادی نمیشه برای محصول یا خدمات داد و موضوعی برای تولید محتوا ندارن. این چالشهای خیلی از آدمهایی هست که تاحالا دیدم. تو این مقاله میخوایم ببینیم چرا تولیدمحتوا مهمه؟
اول چند راهکارو با هم بررسی کنیم و آخر بریم سراغ اینکه چرا تولیدمحتوا مهمه!
تولیدمحتوا و محدودیت موضوع
خیلی از افراد میگن که موضوع کسب و کارشون تولیدمحتوا و توضیح خاصی نداره. ولی مگه میشه یه کسب و کار موضوع تولیدمحتوا نداشته باشه؟! من همیشه مثال میخ رو میزنم!
فرض کن محصول تو فقط یک میخ هست! خب پس احتمالا باید بگی میخه دیگه! توضیح خاصی نداره! باشه! پس سوالای زیرو جواب بده:
- این میخ از چه جنسی ساخته شده؟
- میخ کجا تولید شده؟
- شرکت تو که این میخ رو میفروشه یه تاریخچهای نداره؟
- هیچ قوانین و مقرراتی نداری و هر بار با مشتریات چونه میزنی؟
- میخی که تولید کردی، برای چه کاری مناسبه؟
- این میخه چقدر عمر میکنه؟
- چرا باید مشتری جنس تورو بخره نه جنس مشتریات؟
- چطوری میخو به دست مشتری میرسونی؟
- مشتری حداقل چندتا میخ میتونه ازت بخره؟
- آیا فروش عمده میخ هم داری؟
- قیمت عمده و تکی با هم یکیه؟
- میخه اندازش چقدره؟
- ...
خب من مشتری چطور باید جواب این سوالارو بدونم؟ کلی سوال دیگه هم میشه کرد. باید تو اینارو با تولیدمحتوا بگی. پس اگه فقط یک میخ میفروشی، این میخ هیچ سایز و ابعاد دیگهای نداره، باز کلی عنوان برای تولید محتوا پیدا کردی. تازه میشه این سوالارو خیلی بیشتر کرد. پس مشکل محدودیت موضوع نداری. نباید فکر کنی همه چیزی که میدونیو مشتریم میدونه. باید کامل و درست براش توضیح بدی. اگه قبلا فروش رودررو داشتی، از تجربت استفاده کن. ببین مشتریا چه سوالایی ازت میپرسیدن! اون سوالا هر کدوم موضوع یک یا چند محتوا میشه. محتوا پادشاهه!
چرا تولیدمحتوا اینقدر مهمه؟
تولیدمحتوا خیلی مهمه! چون تاثیرای زیادی داره. میخوام سه تاشو برات بگم:
- تاثیر در سئو سایت
- پاسخ سوالات مخاطب
- استفاده بهینه از زمان
تولیدمحتوا و تاثیر در سئو: اگه همین سایتو بگردی، کلی مقاله پیدا میکنی که چرا تولیدمحتوا تو سئو تاثیر داره. اما به صورت خلاصه، گوگل دنبال سایتهایی هست که بتونن محتوای جدید و با ارزش به مخاطبا بدن. پس سایتی که تولیدمحتوای بهتری داره، شانس اینکه رتبش تو گوگل بهتر بشه بیشتره. رتبه بهتر هم یعنی فروش بیشتر!
تولیدمحتوا و پاسخ سوالات مخاطب: مخاطب سایت هم قطعا سوالایی داره. تو بخش قبلی نمونهای از سوالای مشتریو با هم بررسی کردیم. قراره این سوالارو چطوری بهش جواب بدی؟ با تولیدمحتوا!
تولیدمحتوا و استفاده بهینه از زمان: اگه صاحب یک کسب و کار هستی، باید بدونی زمان برات خیلی ارزشمنده. باید بتونی از زمانت بهترین استفادرو بکنی. یکی از بهترین کارها اینه که تولید محتوا داشته باشی. اونوقت زمانی که شلوغی و نمیرسی تک به تک جواب هزاران مشتریو بدی، محتوا برات اینکارو میکنه. مخاطب جواب سوالاشو تو سایت پیدا میکنه و تو میتونی از زمانت برای کارای مهمتری استفاده کنی.
تولیدمحتوا میتونه تورو موفق کنه و عدم توجه بهش، میتونه تو رو با شکست روبهرو کنه. این انتخاب تو هست که میخوای شکست بخوری یا دنبال موفقیت هستی!