Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چطور محتوا را برای مخاطب بنویسیم؟

مخاطب محتوا به دنبال یافتن کارآمدترین پاسخ برای پرسش خود است؛ بنابراین برای نوشتن محتوای خوب لازم است تا از دغدغه ها، نیازها و علایق مخاطب خود آگاه باشید. هر محتوا با شناخت جامعه هدف می تواند ضمن ارتقا به بهترین نسخه در نوع خود، موجب افزایش ترافیک سایت و رتبه محتوا در موتورهای جستجو نیز شود.

تولید محتوا چیست

روش های نوشتن محتوا برای مخاطب

در ادامه به معرفی چند راهکار ساده خواهیم پرداخت که با رعایت آن ها، مخاطب محتوا علاوه بر رضایت شخصی، تبدیل به مخاطب بالقوه سایت نیز شود.

مخاطب محتوا را بشناسید: شناسایی علایق و دغدغه های مخاطب هدف به شکل گیری محتوای کارآمد منتهی می شود. پس از شناسایی مخاطب هدف، لازم است تا در طول متن محتوا با او ارتباط مؤثری را برقرار کنید.

چرا پرسونا را در تولید محتوا جدی بگیریم؟

گاهی لازم است که به جای مخاطب خود فکر کنید تا بتوانید مطابق خواسته های او به تولید عناوین جدید بپردازید.

ساختار محتوا را حفظ کنید: برای مخاطب توضیح بدهید که در طول متن محتوا قرار است با چه موضوعاتی رو به رو شود و خیلی آرام او را به سمت عمق محتوا بکشانید.

با یک شروع چالش برانگیز، مخاطب را به متن اصلی راهنمایی کنید. در پایان، کل مطالب را جمع بندی کنید. حفظ انسجام در متن تولید شده یکی از کلیدی ترین نکات برای نگارش یک محتوای خوب است.

ساده نویسی را فراموش نکنید: استفاده از کلمات پیچیده در طول محتوا موجب دلزدگی مخاطب محتوا از متن می شود و به سادگی آن را رها می کند. با گسترش دامنه لغاتتان می توانید به گونه ای از کامات استفاده کنید تا برای هر مخاطب در هر سطح قابل فهم و درک باشد.

بازخوانی پایانی را از کارتان حذف نکنید: قبل از پی بردن مخاطب محتوا به اشتباهات علمی و نگارشی متن، آن را بخوانید و اصلاحات مورد نیاز را انجام بدهید. اهمیت دادن به تولید محتوای خوب در جلب رضایت مخاطب محتوا تأثیر شگرفی دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تولید محتوای حرفه‌ای، به سه مقاله زیر مراجعه کنید:

  1. تولید محتوا چیست؟
  2. اصطلاحات تولید محتوا
  3. بازاریابی محتوایی چیست؟

با رعایت همین نکات ساده می توانید به پیشرفت چشمگیری در جلب اعتماد مخاطبان خود برسید؛ فقط کافی است در طول کار، اولویت را به یادگیری مخاطبتان بدهید نه صرفا فروش محصولات و خدمات خود.