Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
گروه تولید محتوا

گروه تولید محتوا از افراد مختلفی تشکیل شده است. در این بخش تمرکز من روی گروه هایی است که برای تولید محتوا متنی سایت فعالیت می کنند. یک گروه باید از چه افرادی تشکیل شده باشد و هر فرد چه وظایفی را بر عهده دارد؟ در این مقاله این سوالات را برای شما پاسخ خواهم داد.

تولید محتوا چیست

۱- نویسندگان محتوا

محتوا نویس، نویسنده محتوا، کارشناس محتوا، تولید کننده محتوا و ... اسامی مختلفی است که برای این بخش از یک گروه تولید محتوا استفاده می شود. در این قسمت از گروه تولید محتوا، افراد وظیفه نگارش محتوا را بر عهده دارند.

برای اینکه گروه نویسندگان خوبی داشته باشید باید توجه کنید که این افراد باید چند خصوصیت ویژه داشته باشند.

خصوصیات نویسندگان محتوا:

  • قلم خوبی داشته باشند
  • از نوشتن لذت ببرند
  • به دنبال تحقیق و پژوهش باشند
  • با اصول نوشتاری سئو آشنایی داشته باشند

این موارد حداقل چیزهایی است که یک فرد برای نویسنده محتوا شدن به انها نیاز دارد. اما داشتن این موارد به معنی این نیست که محتوا آمده استفاده است. محتوا برای اینکه بتواند روی سایت شما قرار بگیرد، باید مراحل دیگری را هم بگذراند.

محتوا نویس کیست؟

۲- ویراستاران سئویی و ادبی 

پیش از انتشار محتوا، باید گروه ویراستاران محتواهای تولید شده را بررسی کنند. نقش این گروه در تولید محتوا بسیار پر رنگ است. هر چه ویراستاران بهتری داشته باشید، نتایج بهتری در سئو به دست خواهید آورد.

ویراستارهای ادبی و سئویی چه وظایفی دارند؟

  1. بررسی محتوا از جهت کپی نبودن
  2. بررسی محتوا از جهت رعایت اصول نگارشی و املایی
  3. بررسی محتوا از جهت رعایت اصول و قواعد سئو
  4. ویرایش محتوا برای انتشار در سایت

افرادی که در این بخش از گروه تولید محتوا فعالیت می کنند بایید به خوبی با سئو و ادبیات آشنا باشند. ویراستارها می توانند یک محتوای معمولی را بدل به یک محتوای خوب برای انتشار در سایت بکنند.

اما پس از ویراستاری، برای انتشار محتوا هنوز نیاز به یک کار دیگر در گروه تولید محتوا هست: گرافیست!

۳- گرافیست ها

یک محتوا حداقل نیازمند یک تصویر هست. یک محتوا بدون تصویر و تنها با متن اصلا برای مخاطب جذاب نیست. پس برای اینکار گروه تولید محتوا نیاز به گرافیستی دارد. این گرافیست نباید حتما برای هر پست یک تصویر جدید طراحی کند بلکه می تواند از تصاویر موجود در اینترنت هم برای اینکار استفاده کند. البته توجه کنید که منظور این نیست فقط به تصاویر موجود تمرکز شود. اگر گرافیست ها بتوانند برای هر پست تعدادی تصویر جدید تولید کنند نتیجه کار بسیار بهتر خواهد بود.

این سه بخش حداقل افرادی هستند که باید در یک گروه تولید محتوا وجود داشته باشند. بهتر است یک فرد تمامی این موارد را انجام ندهد و به صورت گروهی کار صورت بگیرد. مخصوصا ویراستاری بهتر است توسط فرد دیگری صورت بگیرد تا کلیه اشتباهات املایی و نگارشی نویسنده را بتواند پیدا و اصلاح کند.

اگر به دنبال یک گروه خوب تولید محتوا هم هستید و می خواهید اینکار را برون سپاری کنید، ما در لولسا آماده خدمت رسانی به شما هستیم.