تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب سایت ها تلاش میکنند که در موتورهای جستجوی آنها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبههای خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دستکاری میکردند.
ارتباط با موتور های جستجو
موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتمهای خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دستکاری رتبهها، مجدداً سازگار کردند.
در سال ۲۰۰۵، یک کنفرانس سالانه موسوم به بازیابی اطلاعات خصمانه در وب (AIRWeb) تا شاغلان و محققان مرتبط با موتورهای جستجو و بهینهسازی آن را به هم مرتبط سازد.
وب سایتهای مشتری کمپانیهایی که از تکنیکهای بیش از حد تهاجمی استفاده میکنند، میتوانند در نتایج جستجو مسدود گردد. در سال ۲۰۰۵، Wall Street Journal گزارش داد که کمپانی Traffic Power، به گفته برخی افراد، از تکنیکهای دارای ریسک بالا استفاده کرده و آنرا به مشتریهای خود اطلاع نداده است. مجله Wired گزارش داد که همان کمپانی از Aaron Wall، وبلاگ نویس و SEO، بخاطر نوشتن در مورد بستن و تحریم شکایت کرده است. Matt Cutts از کمپانی گوگل بعدها تأیید کرد که گوگل عمداً شرکت Traffic Power و برخی از مشتریان آنرا توقیف کرده است.
برخی از موتورهای جستجو نیز به صنعت سئو SEO دست زده و تبدیل به حامیان مالی پر رفت و آمد و مهمان در کنفرانسها، چتها و سمینارهای SEO شدهاند. موتورهای جستجوی اصلی، اطلاعات و دستورالعملهای چگونگی بهینهسازی وب سایت را فراهم میسازند. کمپانی گوگل برای کمک به مدیران شبکه، یک برنامه نقشه سایت دارد که در صورت وجود هر مشکلی در ایندکس نمودن وب سایتهای مدیران شبکه، به آنها اطلاع داده و نیز دادههای ترافیک گوگل مربوط به وب سایت آنها را در اختیارشان قرار میدهد. Bing Webmaster Tools به مدیران شبکه امکان ارسال یک نقشه سایت و فیدهای شبکه را داده و کاربرها را نیز قادر به تشخیص میزان خزش ردیابی وضعیت ایندکس صفحات وب میسازد.
برای اطلاعات بیشتر، خواندن مقالههای زیر را به شما توصیه میکنیم: